Volvo kan niet wachten op nieuwe XC40
Winstcijfers stijgen en de XC40 komt
Het gaat goed met Volvo. Zelfs zo goed dat Volvo reikhalzend uitkijkt naar de komst van de nieuwe XC40 later dit jaar. Met die auto verwacht Volvo nog betere cijfers te noteren.
Groeiend marktaandeel
Over die cijfers gesproken: Volvo behaalde in het eerste halfjaar van 2017 beduidend meer operationele winst dan in dezelfde periode vorig jaar, namelijk SEK6.8bn (710 miljoen euro) in vergelijking tot SEK5.6bn (585 miljoen euro). Een groeiend marktaandeel in Europa en sterk toenemende verkopen in Azië met in het bijzonder China zijn hiervoor verantwoordelijk.
EMEA
In de eerste zes maanden van 2017 steeg de wereldwijde verkoop met 8,2 procent met een verkooptotaal van 277.641 auto’s. In de EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika) groeiden de Volvo-verkopen met 6,6 procent.
De Volvo XC 40 verschijnt: Blijven investeren
“We laten mooie winstcijfers zien terwijl we blijven investeren in onze toekomst”, zegt Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Car Group. “We hebben het er het volste vertrouwen in dat ook 2017 een recordjaar wordt wat betreft de verkopen.”
C-segment
De XC40 maakt de XC-familie compleet. Momenteel bestaat die uit de XC90 en XC60. De XC90 is een tegenhanger van de BMW X5 en Audi Q7, terwijl de XC60 een concurrent is voor de BMW X3 en Audi Q5. Met de XC40 neemt Volvo het op tegen auto’s als de Audi Q3, BMW X1 en Mercedes-Benz GLA. Een compacte C-segment crossover dus. De XC40 komt ook als plug-in hybride.