achtergrondafbeelding

Autozoeker

Lynk & Co

Lynk & Co is een automerk dat in 2016 werd opgericht door het Chinese Geely. Dat is het moederbedrijf van Volvo Cars, Polestar, Lotus en nog een reeks Chinese merken die wij hier niet kennen. Het hoofdkantoor van Lynk & Co staat in Zweden, vlakbij dat van Volvo. Het merk werd eind 2017 als eerste actief in China, waar het al snel goede resultaten neerzette. Sinds eind 2020 is Lynk & Co ook actief in Europa en dit jaar verschijnen de eerste auto’s op de weg. Lynk & Co mag dus een vrij nieuw merk zijn, met Geely en bijbehorende merken heeft men dus al decennialange ervaring. Lees verder



Alle Lynk & Co modellen

Lynk & Co 01
Lynk & Co 01
1 generatie,
1 uitvoering
Specificaties

Lynk & Co is een automerk dat in 2016 werd opgericht door het Chinese Geely. Dat is het moederbedrijf van Volvo Cars, Polestar, Lotus en nog een reeks Chinese merken die wij hier niet kennen. Het hoofdkantoor van Lynk & Co staat in Zweden, vlakbij dat van Volvo. Het merk werd eind 2017 als eerste actief in China, waar het al snel goede resultaten neerzette. Sinds eind 2020 is Lynk & Co ook actief in Europa en dit jaar verschijnen de eerste auto’s op de weg. Lynk & Co mag dus een vrij nieuw merk zijn, met Geely en bijbehorende merken heeft men dus al decennialange ervaring.

Nieuw concept: auto met lidmaatschap


Lynk & Co onderscheidt zich met het merkconcept duidelijk van de traditionele automarkt. Men biedt in feite een totaalpakket. Er is één model auto, leverbaar in zwart of blauw en eventueel nog voorzien van een trekhaak. Je kan de auto kopen of ‘leasen’ via een lidmaatschap. Het aanbod is dus lekker overzichtelijk en dat is precies waar het concept van Lynk & Co om draait. Een eenvoudig en overzichtelijk aanbod dat voor iedereen geschikt is. Het idee achter het lidmaatschap en – vooral – het autodelen is dat er dan in totaal minder auto’s nodig zijn. Dat betekent minder gebruik van grondstoffen en minder benodigde parkeerruimte in woongebieden.

Eén model auto
Vooralsnog biedt Lynk & Co in Europa slechts één model auto aan. Ook dat past weer bij de merkfilosofie: een zo overzichtelijk mogelijk aanbod dat voor zo veel mogelijk gebruikers geschikt is. Daarom viel de keuze voor Europa op de 01, een compact SUV-model zoals die in Europa erg populair zijn en steeds populairder worden. De 01 werd in 2017 samen met het merk in China geïntroduceerd en is nu ook het eerste model voor Europa. De Europese Lynk & Co 01 onderging een subtiele facelift, dus we krijgen geen ‘verouderd’ model. De 01 is een redelijk compact, plug-in hybride crossovermodel dat zijn technische basis deelt met de iets later geïntroduceerde Volvo XC40.