Renault gaat als een speer in Nederland
Grootste marktaandeel ooit in eerste halfjaar 2017
Blije gezichten bij de Nederlandse Renault-organisatie. In de eerste zes maanden van dit jaar werd in ons land het grootste marktaandeel ooit behaald. Dat succes is mede te danken aan de Clio die de verkoopstatistieken aanvoert als bestverkochte personenauto van Nederland. Maar dat niet alleen.
Renault is nu het tweede grootste automerk van Nederland en het bestverkochte merk in de particuliere markt. De Kia Picanto is nog altijd het populairste model onder particulieren, gevolgd door de Renault Clio en Captur op plek twee en drie.
Het Franse merk verkoopt ook de meeste stationwagens in Nederland. De Estate-versies van de Clio, Mégane en Talisman vallen klaarblijkelijk goed in de smaak.
LEES OOK: Autotest – Renault Mégane Estate TCe 130
Laurens van den Acker
Sinds de Nederlandse designbaas Laurens van den Acker bij Renault het designbeleid bepaalt, gaat het bergopwaarts met de verkoop. Sinds de lancering van de huidige generatie Renault Clio in 2012 – het eerste model dat onder leiding van Van der Acker is ontworpen – zijn pers en publiek overwegend positief over het ontwerp van de nieuwe modellen.
En dat zie je nu ook terug in de verkoopstatistieken. Want nu de fiscale bijtelling voor alle brandstofauto’s gelijk is getrokken en er geen financieel voordeel meer te behalen valt voor de leaserijder, worden veel meer auto’s gekocht op basis van emotie.