In 2004 mengde Kia zich met de Picanto in de Europese markt van compacte auto’s. De auto werd gebouwd op een verkorte versie van het platform van de Hyundai Getz en deelde verder ook veel onderdelen met de Hyundai Atos. Voor de Europese markt werd de Picanto standaard extra aangekleed ten opzichte van de Aziatische versie van de auto. De auto bewees zich als een populaire stadskar, wat nog verder werd versterkt door de in 2011 geïntroduceerde tweede generatie. Lees verder




In 2004 mengde Kia zich met de Picanto in de Europese markt van compacte auto’s. De auto werd gebouwd op een verkorte versie van het platform van de Hyundai Getz en deelde verder ook veel onderdelen met de Hyundai Atos. Voor de Europese markt werd de Picanto standaard extra aangekleed ten opzichte van de Aziatische versie van de auto. De auto bewees zich als een populaire stadskar, wat nog verder werd versterkt door de in 2011 geïntroduceerde tweede generatie.
De huidige
Het huidige model staat sinds 2017 in de showroom. Hoewel het basisconcept hetzelfde is gebleven, heeft de auto weer wat stappen vooruit gezet en daarmee de snackbargrapjes volledig van zich afgeschud (bijna). De auto wordt goed ontvangen. Nieuw is de GT-Line, een uitvoering met sportieve aankleding.
Exclusieve R-Sport
Dat roept wellicht herinneringen op aan de R-Sport. Dat was een speciale uitvoering, die in 2010 werd gepresenteerd als afscheidsmodel voor de eerste generatie Picanto. Zoals de naam al suggereert kreeg de auto sportieve aankleding mee, maar dat is niet het meest bijzondere aan het model. De R-Sport werd namelijk uitsluitend via internet verkocht, via de eCollectionbyKia. Nog bijzonderder is de oplage van het model: slechts 130 stuks. Daarmee is de Picanto R-Sport exclusiever dan de meeste supercars…
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 998 cm³ |
Max. vermogen | 49 kW (67 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 96 Nm |
Bij | 3.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 9,2 m |
Vermogensrange | 49 tot 74 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | april 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 7 jaar |
Vanafprijs | € 13.495 |
Bijzonderheden | De Picanto staat steevast in de top-5 bestverkochte auto's in Nederland. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 175/65 R14 |
L x B x H | 3.595 x 1.595 x 1.485 mm |
Wielbasis | 2.400 mm |
Massa leeg | 830 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 255 l |
Tankinhoud | 35 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,4 l/100km |
CO₂-emissie | 101 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 14,5 s |
Topsnelheid | 158 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng