achtergrondafbeelding

Autozoeker

Jaecoo

Jaecoo (uitspraak: ‘djeekoe’) is een relatief jong automerk dat in 2023 is opgericht en valt onder het Chinese Chery-concern. Dat moederbedrijf is in eigen land een van de grootste autofabrikanten, maar in West-Europa nog nauwelijks bekend. In verschillende Oost- en Zuid-Europese landen zijn al langer modellen van Chery te vinden, al dan niet onder een andere merknaam. Met Jaecoo wil het concern zich nadrukkelijk richten op de exportmarkten, waarbij Europa een belangrijke rol speelt. Binnen de bedrijfsstructuur werkt Jaecoo nauw samen met Omoda, eveneens een jong merk van Chery. De twee delen productietechnologie, onderdelen en zelfs een gezamenlijke merkorganisatie in Europa, inclusief één gezamenlijke website voor de Nederlandse markt.

Jaecoo en Omoda
Wat Jaecoo bijzonder maakt, is dat het merk zich exclusief op buitenlandse markten richt. In China zelf is Jaecoo niet eens verkrijgbaar; het merk bestaat puur voor internationale klanten. Die exportfocus laat zien hoe ambitieus Chery is in zijn wereldwijde groeistrategie. De naam Jaecoo is een samentrekking van het Duitse woord ‘Jäger’ en het Engelse ‘cool’ – een verwijzing naar het avontuurlijke en moderne karakter dat het merk wil uitstralen.

Jaecoo in Nederland
In 2024 startte de Europese marktintroductie van Jaecoo, waarna het merk na enige vertraging medio 2025 ook in Nederland voet aan de grond kreeg. Daarmee maakt Jaecoo deel uit van een bredere golf van Chinese autofabrikanten die zich op Europa richten. Het merk wil zich onderscheiden door een combinatie van hoogwaardige afwerking, moderne aandrijflijnen en een uitgesproken stijl die inspeelt op de Europese smaak. Ook hebben de modellen een in verhouding scherpe prijs. Jaecoo ziet zichzelf als een merk voor automobilisten die houden van avontuur, design en slimme techniek – kortom: ‘urban offroaders’ die waarde hechten aan comfort, maar ook niet bang zijn voor een uitstapje buiten de gebaande paden. Het merk benadrukt een robuuste uitstraling en combineert dat met luxe en digitalisering.

Lees verder



Alle Jaecoo modellen

Jaecoo 7
Jaecoo 7
1 generatie,
1 uitvoering
Specificaties

Jaecoo (uitspraak: ‘djeekoe’) is een relatief jong automerk dat in 2023 is opgericht en valt onder het Chinese Chery-concern. Dat moederbedrijf is in eigen land een van de grootste autofabrikanten, maar in West-Europa nog nauwelijks bekend. In verschillende Oost- en Zuid-Europese landen zijn al langer modellen van Chery te vinden, al dan niet onder een andere merknaam. Met Jaecoo wil het concern zich nadrukkelijk richten op de exportmarkten, waarbij Europa een belangrijke rol speelt. Binnen de bedrijfsstructuur werkt Jaecoo nauw samen met Omoda, eveneens een jong merk van Chery. De twee delen productietechnologie, onderdelen en zelfs een gezamenlijke merkorganisatie in Europa, inclusief één gezamenlijke website voor de Nederlandse markt.

Jaecoo en Omoda
Wat Jaecoo bijzonder maakt, is dat het merk zich exclusief op buitenlandse markten richt. In China zelf is Jaecoo niet eens verkrijgbaar; het merk bestaat puur voor internationale klanten. Die exportfocus laat zien hoe ambitieus Chery is in zijn wereldwijde groeistrategie. De naam Jaecoo is een samentrekking van het Duitse woord ‘Jäger’ en het Engelse ‘cool’ – een verwijzing naar het avontuurlijke en moderne karakter dat het merk wil uitstralen.

Jaecoo in Nederland
In 2024 startte de Europese marktintroductie van Jaecoo, waarna het merk na enige vertraging medio 2025 ook in Nederland voet aan de grond kreeg. Daarmee maakt Jaecoo deel uit van een bredere golf van Chinese autofabrikanten die zich op Europa richten. Het merk wil zich onderscheiden door een combinatie van hoogwaardige afwerking, moderne aandrijflijnen en een uitgesproken stijl die inspeelt op de Europese smaak. Ook hebben de modellen een in verhouding scherpe prijs. Jaecoo ziet zichzelf als een merk voor automobilisten die houden van avontuur, design en slimme techniek – kortom: ‘urban offroaders’ die waarde hechten aan comfort, maar ook niet bang zijn voor een uitstapje buiten de gebaande paden. Het merk benadrukt een robuuste uitstraling en combineert dat met luxe en digitalisering.