![Een strakke grijze Citroën C5 X geparkeerd op een asfaltoppervlak met groen en bomen op de achtergrond, met het stijlvolle Nederlandse kenteken op de voorkant.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-10-640x480.jpg)
Review – Citroën C5 X Plug-in Hybrid (2022)
Het toppunt van comfort?
![]() |
Door Niels Janson. Autoliefhebber in hart en nieren. Heeft een brede interesse en houdt van bijna alle soorten auto's, ook in miniatuur. Heeft in het bijzonder een zwak voor oude Amerikanen en rijdt zelf met plezier in een Buick Regal uit 1994. |
![AutoRAI.nl logo](https://autorai.nl/wp-content/themes/autorainl/src/img/logo-autorai-nl.png)
De Citroën C5 X is het nieuwe vlaggenschip van het merk en moet het Franse comfort van weleer terugbrengen. AutoRAI.nl ging met de auto op pad om te kijken of dat is gelukt.
De Citroën C5 X kwam in 2021 op de markt als de opvolger van zowel de C5 als C6. Twee comfortabele sedans, die toen alweer een tijdje uit productie waren. De vorige Citroën C5 liep namelijk in 2017 voor het laatst van de band en de C6 zelfs al in 2012. Ondanks de vergelijkbare naam is de Citroën C5 X wel een indirecte opvolger van beide sedans. Dat zit zo.
![Zijaanzicht van een grijze Citroën C5 X SUV geparkeerd op een verhard terrein, omgeven door groene bomen en gras.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-22-640x480.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X sedan staat geparkeerd op een stenen oprit bij een waterpartij en een gazon met actieve sproeiers in een buitenomgeving.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-360x270.jpg)
![Op een grijs asfaltoppervlak met een witte tot donkere achtergrond staat een strakke zwarte Citroën C6 sedan geparkeerd. De auto is linksachter bekeken en laat het stijlvolle ontwerp en de achterlichten zien, die doen denken aan de elegantie van modellen als de Citroën C5 X.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C6-360x270.jpg)
Met de X van ‘crossover’
Sedans zijn uit, crossovers zijn in, zo blijkt maar weer. Daarom is de opvolger van de C5 en C6 dat ook. De Citroën C5 X is geen sedan, maar een soort kruising tussen een sedan en een stationwagen en dat dan weer in iets opgehoogde vorm. Je kunt het van alles net niets noemen, maar het is een carrosserievorm die aan populariteit wint. Zeker in China, wat de belangrijkste afzetmarkt voor de C5 X zal zijn. Voor de technisch aan de C5 X gerelateerde nieuwe Peugeot 408 kiest Stellantis voor eenzelfde aanpak. Op de langere termijn krijgen ook de nieuwe modelgeneraties van de Ford Mondeo en Opel Insignia (zeer waarschijnlijk) een vergelijkbare carrosserievorm.
![Een grijze Citroën C5 X, elegant geparkeerd naast een rij groene struiken en bomen op een zonnige dag.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-1-640x480.jpg)
![Een strakke grijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een buitenterrein omgeven door weelderig groen. Het achteraanzicht van de auto is zichtbaar en laat het stijlvolle ontwerp en het kenteken met de aanduiding P-598-FS zien.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-16-360x270.jpg)
![Op een zonnige dag staat een grijze Citroën C5 X geparkeerd op een verhard terrein met groene bomen en struiken op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-18-360x270.jpg)
Geavanceerd comfortabel
Als we de carrosserievorm even vergeten is de Citroën C5 X wel een directe opvolger van de C5 en C6. De Citroën C5 X is namelijk het nieuwe vlaggenschip van het merk. Zoals we in de intro al schreven moet hij het typerende veercomfort weer terugbrengen. Daarvoor heeft men het Citroën Advanced Comfort-onderstel ontwikkeld, een hydroactief wielophangingssysteem met zogenaamde Progressive Hydraulic Cushions. Simpel gezegd is dat een soort extra demping in de wielophanging, aanvullend op de reguliere schokdempers.
![Een strakke grijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een weg, prachtig omlijst door weelderig groen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-7-640x480.jpg)
![Op een verhard terrein met groen en bomen op de achtergrond staat een grijze Citroën C5 X geparkeerd, trots het Nederlandse kenteken achteraan tonend.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-23-360x270.jpg)
![Close-up van het linker voorwiel en de band van een Citroën C5 X, met een ingewikkeld ontwerp van lichtmetalen velgen. De carrosserie van de grijze SUV is schoon en glanzend, met groene bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-28-360x270.jpg)
Citroën C5 X als vliegend tapijt
Het nieuwe veersysteem mag misschien ingewikkeld klinken, het resultaat is het belangrijkst: een zeer goed veercomfort. Oneffenheden merk je eigenlijk alleen als dof gebonk onder de auto, je voelt ze vrijwel nooit. Zo goed is die demping. De Citroën C5 X zweeft als een vliegend tapijt over slecht wegdek. Op echt grote oneffenheden wil de auto nog wel eens wat deinen, maar niet op zo’n manier dat het oncomfortabel is.
Snelheidsbeleving
De enige keerzijde van al dat comfort is dat de snelheidsbeleving wat wegvalt. Netjes 80 km/u rijden op een N-weg voelt een beetje als voortkruipen. Anders gezegd: als je niet op de snelheidsmeter kijkt en het tempo ‘op gevoel’ bepaalt, rij je snel te hard. Uiteindelijk koop je deze auto natuurlijk niet voor de snelheid, maar om heerlijk in alle rust voort te zoeven. Daar slaagt de Citroën C5 X uitstekend in.
![Het interieur van een Citroën C5 X met een bestuurdersstoel voorin bekleed met grijze en zwarte stof, gezien met de deur open. De bedieningselementen op het stuur en het dashboard zijn gedeeltelijk zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-42-640x480.jpg)
![Interieur van de Citroën C5 X met een stuur, digitaal dashboarddisplay, twee voorstoelen met grijze bekleding en diverse bedieningselementen en compartimenten op de middenconsole.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-38-360x270.jpg)
![De Citroën C5 X is voorzien van een strak grijs stoffen autostoeltje met structuurstiksel en een donkere hoofdsteun. Linksonder is gedeeltelijk een rode gordelsluiting zichtbaar, die een vleugje contrast toevoegt aan het verfijnde interieur.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-43-360x270.jpg)
Citroën Advanced Comfort-stoelen
Niet alleen het onderstel zorgt voor comfort, ook de stoelen. Daar hangt Citroën eveneens het Advanced Comfort-label aan. Terecht. De stoelen hebben een vulling die vergelijkbaar is met die van hoogwaardige matrassen. Daar hou je het niet alleen uitstekend op vol bij een lange rit, het is zelfs jammer als die rit voorbij is. We zaten net zo lekker…
Akoestiek
Een andere vorm van comfort is de akoestiek aan boord. Ook dat is dik in orde. De motor blijft ook bij stevig optrekken op de achtergrond. Rij je net als wij met de plug-in hybridevariant, dan is het extra stil aan boord. Zolang er genoeg stroom in de batterij zit rijdt de auto namelijk volledig elektrisch. Wil je juist geen stilte, dan biedt het uitstekende audiosysteem uitkomst.
![Een glanzend zilveren Citroën C5 X staat sierlijk geparkeerd op een verhard oppervlak, omgeven door weelderig groen en bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-5-640x480.jpg)
![Op een verharde ondergrond staat een grijze Citroën C4 Crossover met kenteken "P-598-FS" geparkeerd, met groene bomen en struiken op de achtergrond. Vlakbij is een strakke Citroën C5 X te zien die naadloos opgaat in de omgeving.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-3-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X crossover SUV geparkeerd op een verhard terrein naast een groen park met bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-17-360x270.jpg)
Citroën C5 X Plug-in Hybrid of alleen benzine?
De Citroën C5 X is leverbaar met benzinemotoren, maar ook als plug-in hybride. Dat is wat ons betreft de meest interessante versie. Daarbij wordt een 1,6-liter viercilindermotor gecombineerd met een elektromotor, goed voor een systeemvermogen van liefst 165 kW (225 pk) en een systeemkoppel van 360 Nm. Ter vergelijk: de benzineversie is een 1,2-liter driecilinder met een vermogen van 96 kW (130 pk) en een koppel van 230 kW. Daar komt bij dat de hybride sowieso al krachtiger aanvoelt omdat het vermogen van de elektromotor (81 kW/110 pk) al direct vanaf stilstand beschikbaar is.
Ook qua verbruik is de Plug-in Hybrid de logische keuze. De benzineversie heeft een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 (1 op 16,6) en de Hybrid slechts 1,2 l/100 km (1 op 83,3, alle waarden volgens WLTP). Natuurlijk is vooral die laatste waarde theorie, maar ook in de praktijk zal het verschil aanzienlijk zijn. Dat terwijl de vanafprijzen van beide aandrijflijnen niet eens zo ver uit elkaar liggen. Meer over prijzen en verbruik verderop in deze review.
De benzineversie kies je eerder om praktische redenen. Bijvoorbeeld omdat jouw autogebruik niet past bij een plug-in hybride, of omdat je zelden over een oplaadmogelijkheid beschikt. Verder is de benzineversie een stuk lichter (1.393 versus 1.697 kg) en heeft hij een iets grotere bagageruimte (545 versus 485 liter), maar hij mag wel weer iets minder trekken dan de Hybrid (1.050 versus 1.350 kg).
![De foto toont de open motorkap van een Citroën C5 X, waardoor de motor en verschillende componenten zichtbaar zijn. Het voertuig heeft een Nederlands kenteken, "P-598-FS." De auto staat geparkeerd in een straat waar een trottoir zichtbaar is.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-56-640x480.jpg)
![Close-up van de zijkant van een Citroën C5 X, met een chroom "Hybrid" embleem naast de deurnaad, met een metallic grijze verfafwerking.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-29-360x270.jpg)
![Een strakke grijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een verhard oppervlak, omlijst door een weelderige groene bladachtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-13-360x270.jpg)
Rijeigenschappen Citroën C5 X
Wij reden dus met de plug-in hybrideversie van de Citroën C5 X. Dan komt nog een argument voor de Plug-in Hybrid naar boven: met deze aandrijflijn komt de auto het beste tot zijn recht. Los van het feit dat de auto met de (deels) elektrische aandrijving nog stiller is, rijdt hij er ook nog vloeiender door. De elektrische aandrijving camoufleert als het ware de vertragingen van de conventionele aandrijving, zoals schakelmomenten. Verder spreekt het voor zich dat je nooit vermogen tekort komt, ongeacht de aandrijfmodus.
![Interieur van een Citroën C5 X, met het stuur, het dashboard, het digitale display en de middenconsole met verschillende knoppen en bedieningselementen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-39-640x480.jpg)
![Een zwarte Citroën C5 X-auto staat geparkeerd op een verharde ondergrond met groene bomen op de achtergrond. Het voertuig heeft een geel kenteken met het nummer "P-598-FS".](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-9-360x270.jpg)
![Close-up van het linkervoorwiel en het spatbord van een donkergekleurde Citroën C5 X, met het ontwerp van de lichtmetalen velgen en een badge boven de wielkast.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-25-360x270.jpg)
Stroom- en brandstofverbruik in de praktijk
Het gemiddelde brandstofverbruik komt na de testperiode uit op 4,6 l/100 km en het gemiddelde stroomverbruik op 16,4 kWh/100 km. Daarbij geldt wel dat we hem de eerste helft van de testweek nauwelijks hebben kunnen opladen en we sowieso veel lange snelwegritten hebben gereden. Dan komt een plug-in hybride aandrijflijn minder tot zijn recht. Overigens rij je ook met een lege batterij al gauw bijna een kwart tot (in stedelijk verkeer) zelfs een derde van de afstand volledig elektrisch.
Sowieso is dit praktijkverbruik slechts een indicatie, want hoe zuinig een plug-in hybride in de praktijk is, hangt sterk af van hoe je ermee omgaat. Ga je altijd met een volle batterij van huis en rij je vooral korte afstanden, dan zal je zelden hoeven tanken. Rij je veel lange afstanden en/of laadt je de batterij zelden op, dan ga je nooit in de buurt komen van de fabrieksopgave.
![Open motorkap van een Citroën C5 X die de motoronderdelen onthult, buiten geparkeerd op een zonnige dag. Kentekenplaat is gedeeltelijk zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-57-640x480.jpg)
![Een slanke, grijze Citroën C5 X staat elegant geparkeerd op een verhard terrein, omlijst door weelderige groene bomen en levendige struiken op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-4-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X hatchback staat geparkeerd op een zonnige, met bomen omzoomde buitenruimte. De kentekenplaat van het voertuig is zichtbaar en de achterkant van de auto is naar de camera gericht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-20-360x270.jpg)
Citroën C5 X is praktisch
Praktisch is de Citroën C5 X ook. De hybridetechniek neemt dan wel iets van de bagageruimte in, er blijft nog steeds meer dan genoeg over. De laadkabel past zonder al te veel proppen in een ruimte onder de bagageruimtevloer. Het comfort van de passagiers achterin is bovendien zeker niet vergeten. Er is meer dan genoeg beenruimte en de ver naar achteren doorlopende daklijn zorgt ervoor dat ook de hoofdruimte achterin ruim voldoende is. Wel zit je met een lengte van 1,80 m al bijna met je hoofd tegen het dak, maar we hebben in dit segment krappere auto’s gezien. Ook in de breedte is er veel ruimte, zelfs met drie volwassenen naast elkaar moet het prima kunnen. Dat zien we niet vaak.
![Het interieur van een Citroën C5 X, gezien vanuit een open achterdeur, met drie met stof beklede stoelen en minimalistische designelementen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-50-360x270.jpg)
![Binnenaanzicht van de achterbank van een Citroën C5 X, met grijze bekleding en zwarte bekleding. De afbeelding toont de hoofdsteunen en een deel van de veiligheidsgordel. De zij- en achterruiten zijn zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-51-360x270.jpg)
![De afbeelding toont de lege kofferruimte van een Citroën C5 X met een schoon, zwart tapijt en in de vloer ingebedde rails om de lading vast te zetten.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-54-360x270.jpg)
![Geopende kofferbak van een Citroën C5 X met daarin een opbergvak met daarin verschillende stroomkabels en een zwart tasje.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-55-360x270.jpg)
Prijzen en uitvoeringen Citroën C5 X
De prijslijst van de Citroën C5 X begint bij 46.260 euro voor de benzineversie en 49.110 euro voor de Plug-in Hybrid. Dan heb je het uitrustingsniveau Feel. Alleen de Plug-in Hybrid is ook leverbaar als de nog iets luxere Shine, vanaf 51.910 euro.
Als vlaggenschip van het merk kom je in standaarduitvoering eigenlijk al niets tekort. Enkele highlights: keyless entry, een digitaal instrumentenpaneel, automatische airco, verwarmbare stoelen met deels lederen bekleding, uitgebreid infotainment met navigatie en spraakbediening. Zelfs een geluiddempende voorruit en een gekoeld dashboardkastje krijg je standaard, zaken waarbij je toch eerder aan hogere segmenten denkt. Natuurlijk zijn ook de Advanced Comfort-stoelen en het onderstel met de Progressive Hydraulic Cushions standaard aanwezig, net als bijna alle rijassistentiesystemen die Citroën op dit moment kan bieden.
De Shine voegt daar nog meer verwennerij aan toe in de vorm van een luxere afwerking/uitstraling, grotere beeldschermen en nog wat extra rijassistenten. Overigens zijn zaken als adaptieve cruise control en een head-up display wel pas bij de Shine te vinden en dus niet standaard voor de Citroën C5 X. Het volledige overzicht van uitrustingen en optieprijzen vind je op www.citroen.nl.
![Binnenaanzicht van een Citroën C5 X met een modern dashboard met touchscreen, stuur met bedieningselementen en stoffen stoelen. De middenconsole is voorzien van bekerhouders en een versnellingspook.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-41-640x480.jpg)
![Interieur van een Citroën C5 X met de achterbank met grijze bekleding. De middelste rugleuning is neergeklapt, waardoor een bekerhouder en armsteun zichtbaar worden. Aan elke kant zijn veiligheidsgordels zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-52-360x270.jpg)
![Close-up van de ventilatieopeningen en USB-poort voor de achterpassagier van een Citroën C5 X, geplaatst aan de achterkant van de middenconsole, tussen de voorstoelen. De ventilatieopeningen zijn zwart en het gebied eromheen vertoont enige textuur.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-53-360x270.jpg)
Conclusie
Bij de Citroën C5 X wordt Comfort weer als vanouds met een (grote) hoofdletter geschreven. Een comfortabeler auto ga je in het (relatief) betaalbare segment gewoon niet vinden. Verder is de carrosserievorm misschien even wennen, maar in praktisch opzicht weet hij de voordelen van een SUV of stationwagen te combineren met de meer elegante, uitgestrekte lijnen van een sedan.
![Een strakke grijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een verharde weg, omringd door weelderig groen, met torenhoge bomen op de achtergrond. Het voertuig is voorzien van een geel kenteken met de tekst "P-596-FS".](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-2-640x480.jpg)
![Close-up van het linkervoorgedeelte van een grijze Citroën C5 X, met de nadruk op de koplamp, een deel van de grille en een voorwiel met lichtmetalen velgen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-24-360x270.jpg)
![Close-up van de achterkant en zijkant van een grijze Citroën C5 X met de modelnaam "CSX" zichtbaar, geparkeerd op een verhard terrein naast groen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-33-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X met kenteken "P-598-FS" staat op een parkeerplaats vlakbij een rij struiken geparkeerd, tegen een achtergrond van bomen op een zonnige dag.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-15-640x480.jpg)
![Vooraanzicht vanuit een lage hoek van een grijze Citroën C5 X met het logo prominent weergegeven, buiten geparkeerd op een zonnige dag met bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-30-360x270.jpg)
![Close-up van het linker voorwiel van een Citroën C5 X, waarbij het stijlvolle lichtmetalen velgontwerp en een deel van de gestroomlijnde carrosserie van het voertuig zichtbaar zijn. De auto staat geparkeerd op een verharde ondergrond met groen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-26-360x270.jpg)
![Op een verhard terrein staat een strakke grijze Citroën C5 X geparkeerd, die naadloos overgaat in het groen, de bomen en het goed onderhouden gazon op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-6-640x480.jpg)
![Close-up van de achterkant van een grijze Citroën C5 X, met het bedrijfslogo en de naam met een rood remlicht erboven. Bomen en lucht zijn zichtbaar op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-31-360x270.jpg)
![Close-up van een auto met het embleem "C5X" op een grijs metallic oppervlak, dat een deel van de gestroomlijnde carrosserie van de Citroën C5 X laat zien.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-32-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X-auto staat geparkeerd op een verhard terrein nabij groene bomen. Het voertuig, een strakke Citroën C5 X, heeft een geel Europees kenteken met het nummer P-598-FS.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-19-640x480.jpg)
![Achteraanzicht van een geparkeerde grijze Citroën C5 X met rood verlicht achterlicht, tegen een achtergrond van groene bomen en een verhard terrein. Een deel van een Europees kenteken is zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-34-360x270.jpg)
![Close-up van een autoband en lichtmetalen velg op een geparkeerde grijze Citroën C5 X.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-27-360x270.jpg)
![Een metaalgrijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een verhard terrein voor weelderige groene bomen, met een heldere hemel op de achtergrond, wat het strakke ontwerp en de elegantie benadrukt.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-8-640x480.jpg)
![Het zonnedak van de Citroën C5 X is gedeeltelijk open, waardoor een weerspiegeling van wolken en bomen zichtbaar is op het glasoppervlak van de auto. Bomen en een bewolkte hemel zijn op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-36-360x270.jpg)
![Reflectie van bomen en lucht op het glanzende oppervlak van de motorkap van een Citroën C5 X, met aan de linkerkant een achteruitkijkspiegel. Op de achtergrond zijn gras en een deel van een boom zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-37-360x270.jpg)
![Op een zonnige dag staat een grijze Citroën C5 X SUV met Nederlands kenteken geparkeerd, omgeven door bomen en groen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-21-640x480.jpg)
![Close-up van een Citroën C5 X-stuur met bedieningsknoppen en logo, een digitaal dashboarddisplay en een deel van de middenconsole inclusief het infotainmentscherm op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-40-360x270.jpg)
![Close-up van de achterkant van een grijze Citroën C5 X met strakke lijnen en reflecterende oppervlakken, met een rood achterlicht en gedeeltelijke reflectie van het omringende groen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-35-360x270.jpg)
![Een strakke grijze Citroën C5 X staat geparkeerd op een buitenterrein omgeven door bomen en weelderig groen. Het voertuig is voorzien van een opvallend geel kenteken met het nummer "P-598-FS".](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-11-640x480.jpg)
![Close-up van de middenconsole van een Citroën C5 X met twee bekerhouders, versnellingsknoppen, elektronische parkeerremknop en een deksel. De console is bekleed met glanzend zwart materiaal.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-44-360x270.jpg)
![Close-up van een Citroën C5 X-dashboard met klimaatknoppen, knoppen voor verschillende functies zoals airconditioning en ontdooien, een draadloos oplaadstation en een bekerhouder.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-45-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X SUV staat geparkeerd op een zonnige dag met grote bomen op de achtergrond. Het voertuig heeft een zichtbaar Europees kenteken met de tekst "P-598-FS".](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-12-640x480.jpg)
![Close-up van een Citroën C5 X-interieur met de gestructureerde stof van het deurpaneel, de afwerking van geborsteld metaal en een ventilatieopening.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-46-360x270.jpg)
![Close-up van een Citroën C5 X-binnendeurpaneel met afwerking van geborsteld metaal, zwarte accenten en bekleding van structuurstof.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-47-360x270.jpg)
![Een grijze Citroën C5 X SUV staat geparkeerd op een verhard terrein voor een met gras begroeide achtergrond met bomen. Het voertuig heeft een geel en blauw kenteken met de code "P-598-FS".](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-14-640x480.jpg)
![Close-up van het Citroën C5 X-dashboard, met een gestructureerd oppervlak, een ventilatieopening en een deel van het airbagcompartiment.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-48-360x270.jpg)
![Close-up van een zwarte automat met de tekst "C5 X" in wit gestikt, wat een vleugje elegantie toevoegt aan uw Citroën C5 X.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Citroen-C5-X-49-360x270.jpg)