Dit is de elektrische Maserati GranCabrio Folgore
Eerste volledig elektrische cabriolet in zijn segment
Maserati presenteert de GranCabrio Folgore, de eerste volledig elektrische cabriolet in zijn segment. Met een topsnelheid van 290 km/u is de GranCabrio Folgore tevens de snelste elektrische cabriolet van dit moment.
Aandrijflijn Maserati GranCabrio Folgore
In navolging van de GranTurismo biedt ook de open variant een elektromotor. De Maserati GranCabrio Folgore heeft een batterij – geproduceerd in de Mirafiori Battery Hub-assemblagefabriek in Turijn – met een nominale capaciteit van 92,5 kWh. Via drie 300 kW elektromotoren ontstaat een continu vermogen van 560 kW (750 pk, plus een piekvermogen van 610 kW) en een maximumkoppel van 1.350 Nm aan de vier wielen.
Canvas softtop
Met een stoffen dak dat maar een beperkte hoeveelheid ruimte in beslag neemt wanneer het in de kofferbak wordt opgeborgen, staat de GranCabrio borg voor open rijplezier voor vier passagiers. De canvas softtop kan worden bediend bij snelheden tot 50 km/u. Het opent in 14 seconden en sluit in 16 seconden. Het dak kan op elk moment worden geopend of gesloten via een aanraakknop op het centrale display. Zelfs met het dak naar beneden garandeert de GranCabrio uitzonderlijk thermisch en akoestisch comfort.
MASERATI GRANCABRIO FOLGORE | |
Length (mm) | 4.966 |
Width – with side mirrors (mm) | 2.113 |
Width – without side mirrors (mm) | 1.957 |
Height (mm) | 1.365 |
Wheelbase (mm) | 2.929 |
Front track (mm) | 1.649 |
Rear track (mm) | 1.660 |
Front overhang (deg) | 949 |
Rear overhang (deg) | 1.088 |
Turning circle (m) | 12,4 |
Boot capacity – cargo space open/closed (L) | (horizontal) 151 L / (vertical) 114 L |
Homologated weight (kg) | 2.340 |
Weight distribution | 50/50 |
Engines | 3 x 300-kW radial motors |
Combined maximum power | 560 kW (610 kW w/ MaxBoost) |
Peak torque | 1.350 Nm |
Battery energy (nominal) | 92,5 kWh (83 kWh usable) |
DC Fast Charge – 800 V | 270 kW (up to 100 km – 5 mins) |
DC Fast Charge – 400 V | 50 kW (25 km – 5 mins) |
DC charging | 20>80% in 18 mins or 100 km WLTP in 5 mins @ 800V – 270kW |
AC charging | 22 kW – 100 km WLTP in 1 h |
Range (WLTP cycle) | 419-447 km |
Consumption (WLTP cycle) | 22,4 kWh/100 km – 23,7 kWh/100 km |
Top speed, km/h | 290 |
0-100 km/h | 2,8 s |
0-200 km/h | 9,1 s |
Stopping distance, 100-0 km/h | < 37 m |
Opening/closing (windows down) | 14 s/16 s |
Opening/closing (windows closed) | 18 s/20 s |
Transmission | AWD w/ torque vectoring |
Front | Double-wishbone suspension with “semi-virtual” steering axis and air springs with electronic damping control |
Rear | Multi-link suspension and air springs with electronic damping control |
Front | Ventilated discs, 380 x 34 mm Brembo 6-piston fixed callipers |
Rear | Ventilated discs, 350 x 28 mm Brembo 4-piston fixed callipers |
Front | 265/35 ZR20 |
Rear | 295/30 ZR21 |