Kleine auto’s worden groot en dat geldt ook voor de Yaris, die onder andere in thuisland Japan als de Vitz door het leven gaat. Waar het eerste model uit 1999 nog een compacte A-segmenter was, is de auto inmiddels uitgegroeid tot een hatchback in het B-segment. Lees verder
Kleine auto’s worden groot en dat geldt ook voor de Yaris, die onder andere in thuisland Japan als de Vitz door het leven gaat. Waar het eerste model uit 1999 nog een compacte A-segmenter was, is de auto inmiddels uitgegroeid tot een hatchback in het B-segment.
Twee keer gefacelift
De huidige generatie kwam in 2020 op de markt. Het model is een stuk 'spannender' vormgegeven dan zijn voorganger(s), met als toppunt de achterlichten die als een soort 'duikbril' achterop de auto zitten. Ondanks de iets toegenomen afmetingen, oogt de nieuwe Yaris juist als een veel kleinere auto. Sinds 2022 is de Toyota Yaris ook leverbaar als Mazda 2 Hybrid.
Sportief
Met het Europese modellenaanbod van het merk zou je het bijna vergeten, maar Toyota maakt ook sportieve modellen. Samen met de laatste facelift verscheen er ook een serieuze sportuitvoering voor de Yaris, de GRMN, wat staat voor GAZOO Racing Masters of Nürburgring. Helaas is de productie van deze hot hatch beperkt gebleven tot 600 exemplaren voor de verkoop, wereldwijd… Gelukkig kwam in 2021 de nog veel extremere Toyota GR Yaris, een homologatiespecial voor het WRC, waarvan dus liefst 25.000 exemplaren zijn gebouwd.