De DS 4 werd in 2010 geïntroduceerd, toen nog als Citroën-model. De auto was in feite het wat luxere en meer onderscheidende alternatief voor de C4. De voorste helft van beide auto’s was vrijwel gelijk, maar de achterzijde van de DS 4 was veel opvallender vormgegeven. De auto was iets coupéachtiger, maar stond tegelijkertijd ook iets hoger op de wielen dan de gewone C4. Lees verder
De DS 4 werd in 2010 geïntroduceerd, toen nog als Citroën-model. De auto was in feite het wat luxere en meer onderscheidende alternatief voor de C4. De voorste helft van beide auto’s was vrijwel gelijk, maar de achterzijde van de DS 4 was veel opvallender vormgegeven. De auto was iets coupéachtiger, maar stond tegelijkertijd ook iets hoger op de wielen dan de gewone C4.
Zelfstandig verder
Ook in technisch opzicht kwamen de C4 en DS 4 vrijwel overeen, in feite verschilde alleen het motorenaanbod op details. In 2015 onderging de DS 4 een facelift. Vanaf dat moment was de auto ook niet langer onderdeel van Citroën, maar van DS Automobiles dat in 2014 een zelfstandig merk was geworden. In 2016 werd ook de Crossback toegevoegd, die nog iets hoger op de wielen staat en stoerder is aangekleed.
Eindelijk een opvolger
In 2018 stopte de productie van de DS 4. De opvolgende generatie kwam pas in 2021 op de markt. Het nieuwe model volgt ook meteen de DS 5 op, waarvan de productie eveneens in 2018 stopte. De nieuwe generatie is wederom een opvallende verschijning. Naast verschillende benzinemotoren is er ook een plug-in hybrideversie. Dat is voor Nederland de meest interessante versie en met een vermogen van 165 kW (225 pk) ook nog eens de krachtigste uitvoering.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.199 cm³ |
Max. vermogen | 96 kW (130 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 230 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,8 m |
Vermogensrange | 96 tot 165 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | juni 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 35.450 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/65 R17 |
L x B x H | 4.400 x 1.866 x 1.470 mm |
Wielbasis | 2.675 mm |
Massa leeg | 1.328 kg |
Max. aanh. gew. | 1.400 kg |
Inh. bag. ruimte. | 430 l |
Tankinhoud | 52 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,9 l/100km |
CO₂-emissie | 135 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 10,4 s |
Topsnelheid | 210 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng