In 2007 breidde Dacia het modellenaanbod uit met de Sandero. Hoewel de auto een eigen uiterlijk en carrosserie had, kan de auto qua positionering gezien worden als de hatchbackversie van de Logan. Zoals de meeste Dacia’s was de auto vooral populair in Oost-Europa, maar ook hier in Nederland wist de auto goede verkopen neer te zetten. In 2008 verscheen de Sandero Stepway, een iets hoger op de wielen gezette uitvoering met stoere aankleding. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2007 breidde Dacia het modellenaanbod uit met de Sandero. Hoewel de auto een eigen uiterlijk en carrosserie had, kan de auto qua positionering gezien worden als de hatchbackversie van de Logan. Zoals de meeste Dacia’s was de auto vooral populair in Oost-Europa, maar ook hier in Nederland wist de auto goede verkopen neer te zetten. In 2008 verscheen de Sandero Stepway, een iets hoger op de wielen gezette uitvoering met stoere aankleding.
Tweede generatie
In 2012 was het tijd voor aflossing in de vorm van de tweede generatie. Waar de auto dat eerst alleen nog was qua positionering, was de Sandero nu letterlijk de hatchbackversie van de Logan. Ook de Stepway-uitvoering was al direct bij introductie leverbaar. In 2017 onderging de Sandero een subtiele facelift, waarna in 2021 de derde en huidige generatie verscheen. Het nieuwe model is een evolutie van de vorige Sandero. In de vorm van de Jogger is er ook (weer) een stationwagenversie van de Sandero/Logan.
Renault Sport
In 2015 bemoeide Renault Sport zich voor het eerst met een Dacia-model. Het resultaat was de 150 pk sterke Sandero RS (de standaarduitvoeringen komen tot 90 pk), die in acht seconden op de 100 km/u zit. Het is ook de eerste Dacia die is voorzien van verschillende rijmodi. Helaas voor de liefhebber blijft de RS-versie voorbehouden aan Zuid-Amerika.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 cm³ |
Max. vermogen | 67 kW (91 pk) |
Bij | 4.600 tpm |
Max. koppel | 160 Nm |
Bij | 2.100 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 10,3 m |
Vermogensrange | 67 tot 74 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie: CVT) |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 2 sterren |
Marktintroductie | januari 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 13.990 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/65 R15 |
L x B x H | 4.088 x 1.848 x 1.499 mm |
Wielbasis | 2.604 mm |
Massa leeg | 1.127 kg |
Max. aanh. gew. | 1.100 kg |
Inh. bag. ruimte. | 328 l |
Tankinhoud | 50 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,2 l/100km |
CO₂-emissie | 119 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,7 s |
Topsnelheid | 178 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng