![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg in een landelijk gebied met groene velden, verspreide huizen en een achtergrond van beboste bergen onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-33-640x480.jpg)
Review – Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE (2022)
Hoe bevalt Nissans e-Power-aandrijflijn in de praktijk?
![]() |
Door Niels Janson. Autoliefhebber in hart en nieren. Heeft een brede interesse en houdt van bijna alle soorten auto's, ook in miniatuur. Heeft in het bijzonder een zwak voor oude Amerikanen en rijdt zelf met plezier in een Buick Regal uit 1994. |
![AutoRAI.nl logo](https://autorai.nl/wp-content/themes/autorainl/src/img/logo-autorai-nl.png)
We moesten er even op wachten, maar de nieuwe Nissan X-Trail is er nu ook in Europa. Het model keert terug met een bijzondere hybride aandrijflijn. Hoe dat precies zit en hoe de auto rijdt zoekt AutoRAI.nl uit met een rijtest.
De historie van de Nissan X-Trail
Met de Nissan X-Trail heeft het merk al sinds 2000 een sterk model in handen, letterlijk en figuurlijk. Niet alleen was en is het model klaar voor het zwaardere werk, hij verkoopt vanaf het begin ook nog eens goed. Niet vreemd dat Nissan voor de tweede generatie in 2007 koos voor een evolutie van het eerste model.
Voor de derde generatie ging Nissan in 2013 toch voor een iets andere aanpak. De X-Trail stond offroad nog steeds wel zijn mannetje, maar werd wat meer gepositioneerd als een ruime gezinsauto en werd een stuk gestroomlijnder. Het bleek dat je een succesformule prima kunt veranderen, want de X-Trail werd populairder dan ooit. Voor het nieuwe model kiest men dus toch weer voor een evolutie. Of toch niet?
![Een rode Nissan X-Trail geparkeerd op een met gras begroeide heuvel met een kustlandschap en de oceaan op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-71-640x480.jpg)
![Een zilverkleurige Nissan X-Trail staat geparkeerd op een weg vlakbij een oude stenen brug, met rotswanden en groen op de achtergrond. Het voertuig is met de voorkant naar de camera gericht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-72-360x270.jpg)
![Een bruine Nissan X-Trail staat geparkeerd op een betegeld oppervlak met een schilderachtige achtergrond van velden en wolkenluchten.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-73-360x270.jpg)
Nissan X-Trail volledig nieuw, maar vertrouwd
In 2020 verscheen een gloednieuwe Nissan X-Trail, al werd die aanvankelijk alleen nog in Noord-Amerika geleverd onder de naam Rogue. Het jaar daarop kwam hij als X-Trail naar de meeste andere markten en dit jaar is ook Europa aan de beurt. De nieuwe X-Trail is in de meeste opzichten dus weer een evolutie van het voorgaande model, maar onderhuids is toch veel veranderd.
![Een zilveren Nissan X-Trail met Europees kenteken staat geparkeerd op een smal verhard landweggetje, omgeven door met gras begroeide heuvels en herfstbladeren onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-31-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindgebied omgeven door bergen en bomen onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-12-360x270.jpg)
![Een metallic zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een onverharde weg met bergketens en een helderblauwe lucht op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-1-360x270.jpg)
Nissan X-Trail met e-Power-aandrijflijn
De nieuwe Nissan X-Trail is (in Nederland) namelijk altijd voorzien van Nissans e-Power-aandrijflijn. Deze hybride aandrijflijn debuteerde al in 2016 in Japan, met de Note e-Power. Dit jaar komt de techniek ook naar Europa. Recent al in de vorm van de Qashqai e-Power en straks dus ook bij de X-Trail.
![Close-up van een Nissan X-Trail e-Power-motorruimte, met verschillende motorcomponenten en elektrische systemen, terwijl het Nissan-logo zichtbaar is op de motorkap.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-70-640x480.jpg)
![Een beige Nissan X-Trail met kenteken "K EO 4104" staat geparkeerd op grindterrein, met majestueus oprijzende rotsachtige heuvels op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-4-360x270.jpg)
![Een beige Nissan X-Trail SUV met Europees kenteken staat geparkeerd op een rotsachtig terrein met bergen en een helderblauwe lucht op de achtergrond. Het voertuig beschikt over strakke, moderne designelementen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-20-360x270.jpg)
Zo werkt Nissan e-Power
e-Power is in de basis ‘gewoon’ een hybride aandrijflijn, maar is onderscheidend doordat de wielen altijd volledig elektrisch worden aangedreven. Daarvoor zorgt een 150 kW (204 pk) sterke elektromotor op de voorwielen. Het koppel bedraagt 330 Nm. De 1,5-liter driecilinder benzinemotor is er alleen om stroom op te wekken voor de batterij, die op zijn beurt de elektromotor van stroom voorziet.
Er is dus geen directe verbinding tussen benzinemotor en de wielen. Doordat de aandrijving van de wielen zo altijd volledig elektrisch is, zou de Nissan X-Trail altijd moeten rijden als een elektrische auto. Lees: een directe reactie op het gaspedaal en een vloeiende aandrijving zonder schakelmomenten. Toch profiteer je tegelijkertijd van de voordelen van een hybride: een laag brandstofverbruik, met toch een ruime actieradius en zonder dat je de auto met een stekker moet opladen.
![Een grijze Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een rotsachtig, bergachtig terrein met een helderblauwe lucht en verre heuvels op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-6-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een rotsachtig terrein met bergen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-11-360x270.jpg)
![Een Nissan X-Trail staat geparkeerd op grindterrein met bergen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-19-360x270.jpg)
Nissan e-Power met e-4ORCE vierwielaandrijving
Optioneel wordt de e-Power aandrijflijn uitgebreid met e-4ORCE vierwielaandrijving. In dat geval beschikt de Nissan X-Trail over een vermogen van 157 kW (213 pk). Belangrijker is het koppel, dat toeneemt tot liefst 530 Nm. Ook niet onbelangrijk: het maximale trekgewicht neemt toe tot 1.800 kg, waar de voorwielaangedreven versie slechts 670 kg aan de haak mag slaan. Tot slot zorgt de vierwielaandrijving er natuurlijk ook voor dat je beter uit de voeten kunt in lastig terrein, maar daarover later meer.
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindpad voor grote zandhopen, met bergketens en groen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-8-640x480.jpg)
![Een beige Nissan X-Trail staat geparkeerd op een grindterrein met bergen en een helderblauwe lucht op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-9-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindoppervlak met bergen en een blauwe lucht op de achtergrond. De achterkant van het voertuig is naar de camera gericht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-14-360x270.jpg)
Op pad met de nieuwe Nissan X-Trail
Genoeg theorie en specificaties: hoe rijdt de nieuwe Nissan X-Trail e-Power in de praktijk? Om daar achter te komen stuurt Nissan ons in het mooie Slovenië op pad met een Nissan X-Trail met zowel e-Power als e-4ORCE. We kunnen al snel de belangrijkste conclusie trekken: de theorie komt in de praktijk goed tot zijn recht. De auto rijdt inderdaad net zo soepel en vloeiend weg als een volledig elektrische auto. Ook houdt de brandstofmotor zich over het algemeen mooi op de achtergrond, waardoor je qua rijbeleving echt het idee hebt in een volledig elektrische auto te zitten.
Dat neemt niet weg dat er ook nog genoeg momenten zijn waarop je aan die brandstofmotor wordt herinnerd. Zodra het tijd is om de batterij bij te laden komt hij zacht brommend tot leven. Alleen als er echt veel vermogen wordt gevraagd, zoals bij een stevige acceleratie of het beklimmen van een bergweg, dan is de motor nadrukkelijk aanwezig.
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een smalle, bochtige weg in een landelijk gebied met groene weiden, bomen en bergen in de verte onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-30-640x480.jpg)
![Binnenaanzicht van een Nissan X-Trail met een gedetailleerd dashboard, een stuur, een infotainmentsysteem met een kaart, bruin lederen stoelen en een panoramische voorruit met een schilderachtige bergachtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-46-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindpad in een landelijk gebied met glooiende heuvels, bomen en huizen zichtbaar op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-35-360x270.jpg)
Versterkt motorgeluid?
Dat geluid wordt zelfs – weliswaar heel subtiel – via de speakers versterkt. Het versterkte geluid is afgestemd op de rijsnelheid en de hoeveelheid ‘gas’ die wordt gegeven. Op die manier zorgt Nissan ervoor dat het een ‘natuurlijk’ geluid wordt. In andere woorden: een toerental dat (voor het gehoor) past bij de rijomstandigheden, ondanks dat de motor niet rechtstreeks de wielen aandrijft. Storend is dat versterkte geluid dan ook niet.
Het rijcomfort van de Nissan X-Trail
Wat overig rijcomfort betreft scoort de nieuwe Nissan X-Trail ook punten. Het onderstel is strak, maar niet oncomfortabel. Slecht wegdek weet hij bijvoorbeeld keurig glad te strijken. Zelfs op een stuk onverharde bosweg wordt het niet oncomfortabel aan boord. Ondanks dat comfort laat de auto zich toch ook strak over bochtige wegen sturen. Wat dat betreft is hij van alle markten thuis.
![Een zilveren Nissan X-Trail met kenteken XE 4040 staat geparkeerd op een onverharde weg in een bosrijke omgeving. De achterkant en bestuurderszijde van het voertuig zijn zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-28-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een onverharde weg in een dicht bos. De auto is omgeven door hoge bomen en groen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-23-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg naast een bos met hoge bomen en een met gras begroeide heuvel op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-24-360x270.jpg)
e-4ORCE wordt op de proef gesteld
Onder normale omstandigheden merk je niets van de e-4ORCE vierwielaandrijving. Om ervoor te zorgen dat we het systeem goed aan het werk kunnen zetten, mogen we ook nog even met de X-Trail een offroadparcours op. Ook hier: missie geslaagd. Gripverlies van een wiel wordt onmiddellijk gecompenseerd door de andere wielen. Ook bij wegrijden vanuit stilstand op een steile gladde helling.
In de realiteit van het vlakke Nederland biedt e-4ORCE vooral voordeel met het hogere trekgewicht, maar voor wie daadwerkelijk met zijn X-Trail de bospaden of het weiland opzoekt is het systeem dus zeker het overwegen waard.
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV rijdt off-road op een zandpad, met de voorkant iets opgetild, tegen een achtergrond van bomen en een blauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-40-640x480.jpg)
![Een witte Nissan X-Trail staat geparkeerd op de top van een met gras begroeide heuvel met witte bloemen en schaarse vegetatie onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-37-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op de top van een steile, rotsachtige heuvel onder een helderblauwe hemel. Het omliggende terrein is bedekt met schaarse vegetatie.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-43-360x270.jpg)
Brandstofverbruik Nissan X-Trail e-POWER
Het verbruik schommelde tijdens onze testkilometers tussen de 6,7 en 7,7 l/100 km (1 op 13 à 15). Dat zit redelijk op het niveau van het WLTP-verbruik van 6,4 tot 6,7 l/100 km (1 op 14,9 tot 15,6) voor de gereden uitvoering. Dat is op zich netjes voor zo’n forse auto en een verbetering ten opzichte van het uitgaande model, maar van een hybride hadden we eigenlijk toch een wat lager verbruik verwacht.
Zo’n rit in bergachtig gebied is natuurlijk wel anders dan in het vlakke Nederland, maar in theorie worden de beklimmingen gecompenseerd door het energie terugwinnen bij het afdalen. Voor de volledigheid: de versie met alleen voorwielaandrijving heeft een gemiddeld WLTP-verbruik van 5,8 tot 6,2 l/100 km (1 op 16,1 tot 17,2). Dat komt al dichter in de buurt van onze verwachtingen.
![Een zilveren Nissan X-Trail met Duits kenteken staat geparkeerd op een rotsachtig terrein met bergen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-5-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg met bergen en bomen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-3-360x270.jpg)
![Een gestroomlijnde Nissan X-Trail SUV geparkeerd op een onverharde weg met bergen en bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-15-360x270.jpg)
Nissan X-Trail net zo praktisch
Een praktische gezinsauto is de Nissan X-Trail ook nog steeds. De bagageruimte meet 575 liter met de achterbank omhoog, of 1.396 liter met de achterbank neergeklapt. Kies je voor de derde zitrij, dan gelden natuurlijk andere waarden. Met alle zitplaatsen in gebruik is dan nog 177 liter aan bagageruimte over. Met de derde zitrij neergeklapt is dat 485 liter en met alle banken neergeklapt 1.296 liter. Ook erg handig: voor een extra goede toegang tot de achterbank(en) openen de achterportieren bijna negentig graden.
Nissan X-Trail als zevenzitter
Overigens is die derde zitrij vooral bedoeld voor kinderen. Nissan geeft zelf al aan dat ze achterste stoelen niet bedoeld zijn voor mensen langer dan 1,60 m. Wij hebben ze dan ook niet uitgeprobeerd. Iets anders om rekening mee te houden: het maximale trekgewicht neemt door de extra zitrij af tot 1.605 kg.
![Bovenaanzicht van een zwart-witte Nissan X-Trail met beide voordeuren open, geparkeerd op een betonnen ondergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-74-640x480.jpg)
![De afbeelding toont de beige lederen zetels op de derde zitrij met diamantsteekpatroon in een Nissan X-Trail SUV. De stoelen, compleet met hoofdsteunen en veiligheidsgordels, staan tegenover een strak zwart en grijs interieur met handige opbergvakken.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-66-360x270.jpg)
![Het interieur van een Nissan X-Trail SUV met neergeklapte achterbank onthult een ruime bagageruimte bedekt met zwart-bruine bekleding, en een bekerhouder in de middenconsole op de voorgrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-75-360x270.jpg)
![Afbeelding van de bagageruimte van een Nissan X-Trail met de achterbank neergeklapt, waardoor er voldoende opbergruimte ontstaat en er via de opening aan de achterkant duidelijk zicht is op de voorstoelen en het dashboard.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-67-640x480.jpg)
![Binnenaanzicht van een Nissan X-Trail SUV met neergeklapte achterbank, met een ruime laadruimte met beige accenten.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-68-360x270.jpg)
![Uitzicht op het interieur van een Nissan X-Trail vanuit de open kofferbak, met de achterbank die gedeeltelijk neergeklapt en bruin gekleurd is, met een zichtbaar zonnedak.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-69-360x270.jpg)
Prijzen en uitrustingen Nissan X-Trail
De prijslijst van de nieuwe Nissan X-Trail begint bij 48.390 euro. Dat is flink meer dan de vanafprijs van het uitgaande model. Dat is voor een groot deel te verklaren door de rijke standaarduitrusting. Voor het volledige overzicht verwijzen we graag naar www.nissan.nl, maar onder meer 18-inch lichtmetalen velgen, full-led-verlichting, keyless entry, automatische airco en infotainment met Apple CarPlay en Android Auto zijn altijd inbegrepen. Ook op gebied van veiligheids- en assistentiesystemen is de nieuwe Nissan X-Trail natuurlijk weer volledig bij de tijd.
Op de foto’s zie je topmodel Tekna Plus, die al helemaal weinig te wensen overlaat. De vanafprijs bedraagt 58.440 euro, inclusief e-4ORCE en zeven zitplaatsen wordt dat een stevige 63.440 euro. De voordeligste uitvoering met e-4ORCE vierwielaandrijving kost overigens 52.390 euro en de derde zitrij is leverbaar vanaf 53.390 euro.
![Een grijze Nissan X-Trail met glimmende chromen details staat geparkeerd op een grindoppervlak met op de achtergrond bergen, bomen en een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-2-640x480.jpg)
![Binnenaanzicht van een Nissan X-Trail met een moderne auto met een touchscreen-navigatiesysteem, bruin lederen stoelen en een bergachtig landschap zichtbaar door de voorruit.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-48-360x270.jpg)
![Een Nissan X-Trail-dashboard met een touchscreen met muziekopties, FM-radio en GPS-navigatie naar San Miguel de Balansat. De snelheidsmeter en andere dashboardbedieningen zijn gedeeltelijk zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-57-360x270.jpg)
Conclusie
De nieuwe Nissan X-Trail is een evolutie van het vorige model, waarbij de sterke punten behouden zijn gebleven of zelfs nog eens zijn verbeterd. Het grootste nieuws ten opzichte van het uitgaande model is de e-Power aandrijflijn. Die slaagt in zijn opzet: het directe en vloeiende rijgedrag van elektrische aandrijving, maar zonder te hoeven opladen. Het brandstofverbruik neemt er minder door af dan verwacht, maar dankzij e-Power rijdt de X-Trail wel nog weer fijner.
![Op een heldere, zonnige dag staat een zilverkleurige Nissan X-Trail geparkeerd op een grindpad met een bergachtig landschap en een klein dorpje op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-32-640x480.jpg)
![Interieur van een moderne Nissan X-Trail met een dashboard met een digitaal display, een multifunctioneel stuur en lichtbruine lederen stoelen. Door de voorruit is een bergachtig landschap zichtbaar.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-47-360x270.jpg)
![Binnenaanzicht van een Nissan X-Trail met een close-up van het met zwart leer beklede stuurwiel met bedieningselementen, een digitaal dashboarddisplay en een deel van de middenconsole met multimedia- en klimaatregeling.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-49-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg met bergen op de achtergrond, onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-21-640x480.jpg)
![Close-up van het digitale dashboard van een Nissan X-Trail met weergave van snelheid, vermogenspercentage, huidige radiozender, temperatuur en tijd. Het voertuig staat geparkeerd en heeft nog een actieradius van 481 km.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-50-360x270.jpg)
![Close-up van het digitale dashboard van een Nissan X-Trail met de snelheidsmeter, navigatiekaart en verschillende indicatoren. De snelheidsmeter geeft 0 km/u aan, de kaart markeert een route en de kilometerteller geeft 481 km aan.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-51-360x270.jpg)
![Een metallic Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg met uitzicht op een pittoresk dorpje met glooiende heuvels en bergen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-34-640x480.jpg)
![Close-up van de stuurbedieningen van een Nissan X-Trail, met knoppen voor cruise control, telefoon en andere functies. Het dashboard is enigszins wazig op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-52-360x270.jpg)
![Close-up van de middenconsole van een Nissan X-Trail met een keuzehendel, een elektronische parkeerrem en verschillende bedieningsknoppen naast twee bekerhouders. De console heeft een strakke zwarte afwerking.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-53-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat op een heldere dag geparkeerd in een rotsachtig landschap met een bergachtige achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-16-640x480.jpg)
![Close-up van het interieur van een Nissan X-Trail met knoppen met de opschriften 'EV', 'e-Pedal' en 'Auto'. In de omgeving bevinden zich een bekerhouder en een deel van de versnellingspook.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-54-360x270.jpg)
![In een Nissan X-Trail wordt een smartphone op een draadloos oplaadstation geplaatst, genesteld naast de startknop en verschillende bedieningsknoppen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-55-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een grindgebied vlakbij een bos. Het bos heeft hoge groenblijvende bomen en een stapel takken. De SUV heeft een Europees kenteken en is van de camera af gericht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-29-640x480.jpg)
![Close-up van een Nissan X-Trail-dashboard met instellingen voor de klimaatregeling, knoppen voor verschillende autofuncties en aansluitingen voor connectiviteit. Het display geeft een ingestelde temperatuur aan van 21°C.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-56-360x270.jpg)
![Close-up van het binnenpaneel van een autodeur van een Nissan X-Trail, met bedieningsknoppen voor ramen, spiegels en deursloten, met een mix van zwart en lichtbruine bekleding.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-58-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een onverharde weg met een dicht bos van hoge, groenblijvende bomen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-25-640x480.jpg)
![Close-up van het moderne interieur van een Nissan X-Trail, met de nadruk op de middenconsole met een roestvrijstalen reisbeker in een bekerhouder, klimaatregelaars en een dashboard met meerdere knoppen en draaiknoppen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-63-360x270.jpg)
![Close-up van een Nissan X-Trail-interieur met lichtbruine lederen bekleding, een houtnerf sierpaneel en delen van een console met knoppen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-59-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een grindoppervlak met een bergketen en bomen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-13-640x480.jpg)
![Close-up van de middenconsole van de Nissan X-Trail met beige lederen armleuningen en zwarte bekleding, met bruine stoelen aan weerszijden.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-61-360x270.jpg)
![Middenconsole van een Nissan X-Trail-interieur met beige lederen stoelen, een open armsteuncompartiment en een versnellingspook met bedieningsknoppen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-62-360x270.jpg)
![Een lichtgrijze Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindoppervlak met bergen en bomen op de achtergrond onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-17-640x480.jpg)
![Binnenstoelen voorin van een Nissan X-Trail, bekleed met bruin leer met zwarte accenten, getoond vanaf de bestuurderszijde met de nadruk op het zit- en consolegedeelte.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-64-360x270.jpg)
![Close-up van een beige lederen autostoel met ruitvormig geperforeerd patroon en gedetailleerde stiksels, te zien in de Nissan X-Trail.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-65-360x270.jpg)
![Een grijze Nissan X-Trail SUV staat op een heldere dag geparkeerd op een onverharde weg met een bergachtig landschap en groen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-36-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op een grindgebied met bergachtig terrein en helderblauwe luchten op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-18-360x270.jpg)
![Een witte Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindoppervlak met bergketens en een helderblauwe lucht op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-10-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een grindpad in een bosrijke omgeving, met bomen en groen op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-22-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een onverharde weg in een bosrijke omgeving. Het voertuig heeft donkergetinte ramen en moderne lichtmetalen velgen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-26-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een bosweg omzoomd met bomen. Het voertuig heeft een Europees kenteken met de tekst KEO 4104.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-27-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat bovenop een kleine met gras begroeide heuvel onder een helderblauwe lucht.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-44-640x480.jpg)
![Er wordt een zilverkleurige Nissan X-Trail getoond die off-road rijdt op een zanderig, oneffen terrein onder een heldere hemel. De achterkant van het voertuig is verhoogd, wat de ophanging en offroad-capaciteiten benadrukt.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-40-1-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail rijdt op een zonnige dag een steile onverharde helling op, met groen en bergen zichtbaar op de achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-42-360x270.jpg)
![Een witte Nissan X-Trail met een zichtbaar kenteken "K-EO 4215" staat geparkeerd aan de bovenrand van een met gras begroeide, oneffen helling onder een heldere hemel.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-38-640x480.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail staat geparkeerd op de top van een met gras begroeide heuvel met een kentekenplaat met de tekst "K-EO 4125.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-39-360x270.jpg)
![Een zilveren Nissan X-Trail SUV staat geparkeerd op een met gras begroeide heuvel onder een helderblauwe hemel, gefotografeerd vanuit een lage hoek achter en links van het voertuig.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2022/10/Nissan-X-Trail-45-360x270.jpg)