Dit is de vernieuwde Range Rover Velar
Grotere accu en meer technologie
De Range Rover Velar heeft een opfrisbeurt gekregen. De binnen- en buitenkant zijn aangepakt en ook onderhuids is er nieuws te melden.
Elegant
De Velar is sinds 2017 op de markt en dus is het tijd voor een verjongingskuur. De SUV heeft een nieuwe grille gekregen en een paar nieuwe led-koplampen. De verlichting aan de achterzijde is ook nieuw en volgens het merk zijn de driedimensionale achterlichten ‘intens’ rood. Verder herken je de vernieuwde Velar aan de achterkant aan zijn nieuwe bumper. Er steken voortaan geen uitlaatpijpen meer onder de bumper uit, waardoor de achterzijde extra strak en elegant oogt. Er zijn ook twee nieuwe carrosseriekleuren: Metallic Varesine Blue en Premium Metallic Zadar Grey.
Interieur
Aan de binnenkant bespeuren we een nieuw, ‘zwevend’ en glazen touchscreen van 11,4 inch met een gebogen vorm. Op het scherm draait de nieuwste versie van het Pivi Pro-infotainmentsysteem. Het systeem kennen we al van andere Land Rover-modellen en laat zich zeer eenvoudig bedienen. Ongeveer 80% van de taken wordt uitgevoerd met een of twee tikken op het startscherm.
Ledervrij
De Range Rover Velar is beschikbaar met een ledervrij interieur, met nieuwe stoeldesigns en materialen. De ledervrije optie combineert wolmix van de Deense textielexpert Kvadrat met inzetten van Ultrafabrics textiel. De stof kan tegen een stootje. Het heeft niet alleen 60.000 cycli van slijtagetests ondergaan – gelijk aan tien jaar gebruik – maar ook tests met UV-straling gedurende een maand, wat gelijkstaat aan drie jaar voortdurende blootstelling aan fel zonlicht.
Motoren
Onderhuids zijn er ook verbeteringen doorgevoerd. Zo heeft de Velar P400e plug-in hybrid een 20% grotere accu met een totale capaciteit van 19,2 kWh, goed voor een volledig elektrische actieradius tot 64 kilometer. Het uitgaande PHEV-model kwam tot maximaal 53 kilometer ver op een volle accu. Naast de PHEV kun je ook nog kiezen voor reguliere benzine- en dieselmotoren. Het motorenaanbod van de vernieuwde Range Rover Velar ziet er als volgt uit:
Electric Hybrid
- P400e plug-in electric hybrid (PHEV): PHEV, 2.0 liter viercilinder benzinemotor, elektromotor, 297 kW (404 pk) systeemvermogen, 640 Nm koppel tussen 1.500 en 4.400 t/min, achttraps automatische transmissie, AWD.
Benzine
- P250: 2.0 liter viercilinder benzinemotor, 184 kW (250 pk), 365 Nm koppel tussen 1.300 en 4.500 t/min, achttraps automatische transmissie, AWD.
- P400: MHEV, 3.0 liter zescilinder benzinemotor, 294 kW (400 pk), 550 Nm koppel tussen 2.000 en 5.000 t/min, achttraps automatische transmissie, AWD.
Diesel
- D200: MHEV, 2.0 liter viercilinder dieselmotor, 150 kW (204 pk), 430 Nm koppel tussen 1.750 en 2.500 t/min, achttraps automatische transmissie, AWD.
- D300: MHEV, 3.0 liter zescilinder dieselmotor, 221 kW (300 pk), 650 Nm koppel tussen 1.500 en 2.500 t/min, achttraps automatische transmissie, AWD.
De vernieuwde Velar heeft een vanafprijs van 85.510 euro. In de configurator kun je hem naar smaak samenstellen.