In 2012 introduceerde Ford een MPV op de technische basis van de Fiesta: de B-Max. Het dashboard en motorenaanbod van beide modellen kwam dan ook vrijwel overeen, hoewel men bij de B-Max uit iets minder motoren kon kiezen. Bij het motorenaanbod van de B-Max hoorde ook de bekroonde EcoBoost-driecilindermotor met start-/stopsysteem. Een indirecte voorganger van de B-Max was de Fusion, een soort extra ruime hatchback op basis van de Fiesta. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2012 introduceerde Ford een MPV op de technische basis van de Fiesta: de B-Max. Het dashboard en motorenaanbod van beide modellen kwam dan ook vrijwel overeen, hoewel men bij de B-Max uit iets minder motoren kon kiezen. Bij het motorenaanbod van de B-Max hoorde ook de bekroonde EcoBoost-driecilindermotor met start-/stopsysteem. Een indirecte voorganger van de B-Max was de Fusion, een soort extra ruime hatchback op basis van de Fiesta.
Geen B-stijl
Afgezien van het dashboard kreeg de B-Max ten opzichte van de Fiesta een volledig eigen uiterlijk mee. In plaats van conventionele achterportieren had de auto schuifdeuren. Bijzonder is dat de B-Max geen B-stijl had, waardoor de auto een bijzonder ruime instap naar de achterbank had.
Geen opvolging
Tegen de verwachtingen in wist de B-Max relatief matige verkopen neer te zetten. Desondanks werd de auto niet tussentijds gefacelift. In 2017 viel het doek voor het model en een directe opvolger kreeg de auto niet. Wel zijn er een aantal SUV-modellen op Fiesta-basis als opvolger gezien kunnen worden, namelijk de in 2013 geïntroduceerde EcoSport en de in 2019 geïntroduceerde Puma. Deze auto’s zijn wel kleiner dan de B-Max.
Technisch
Motortype | benzine, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 999 cm³ |
Max. vermogen | 74 kW (100 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 170 Nm |
Bij | 1.400 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 9,9 m |
Vermogensrange | 74 tot 92 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 5-drs. MPV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2012 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 22.060 |
Bijzonderheden | De B-MAX is gebouwd op het platform van de Fiesta. De daklijn is hoger, er is meer ruimte en de schuifdeuren achter zijn erg praktisch. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 195/60 R15 |
L x B x H | 4.077 x 2.067 x 1.604 mm |
Wielbasis | 2.489 mm |
Massa leeg | 1.179 kg |
Max. aanh. gew. | 750 kg |
Inh. bag. ruimte. | 318 l |
Tankinhoud | 48 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,9 l/100km |
CO₂-emissie | 114 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 13,2 s |
Topsnelheid | 175 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng