Van oorsprong begon Bentleys Continental-lijn in 1952 met luxe vierdeursmodellen en later echte sedans. Nadat de Continental S3 in 1965 uit productie ging duurde het nog tot 1984 tot er weer een nieuwe Continental, een Bentley-versie van de Rolls-Royce Corniche. Daarnaast werd van 1991 tot en met 2002 een echt eigen Continental gevoerd, leverbaar als coupé en cabriolet. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Van oorsprong begon Bentleys Continental-lijn in 1952 met luxe vierdeursmodellen en later echte sedans. Nadat de Continental S3 in 1965 uit productie ging duurde het nog tot 1984 tot er weer een nieuwe Continental, een Bentley-versie van de Rolls-Royce Corniche. Daarnaast werd van 1991 tot en met 2002 een echt eigen Continental gevoerd, leverbaar als coupé en cabriolet.
Lange adem
In 2003 volgde aflossing in de vorm van de Continental GT, waarmee de Continental meer opschoof van een luxe coupé naar een luxe sportwagen. In 2006 verscheen naast de dichte GT ook de open GTC. Na de toevoeging van nog enkele (sportieve) uitvoeringen hield dit model het vol tot 2011, toen een subtiel gefacelifte versie van de auto officieel als een nieuwe generatie verder ging. Pas in 2017 verscheen een echt nieuw model, de huidige generatie die sinds 2018 in productie is.
V12
Het nieuwe model deelt zijn platform met de Porsche Panamera en iets lichter dan zijn voorganger. Onder de kap is wederom een 5.0-liter V12 met twin-turbo te vinden, nu goed voor 635 pk. De 0-100-sprint gaat in 3,2 seconden en de Continental stoomt door tot 333 km/h.
Supervormen
Voor het eerst bij een productieauto is tijdens het productieproces gebruik gemaakt van een superformingproces. Daarbij wordt het metaal verhit en op een mal gedrukt. Dit proces maakt de scherpe lijnen in de zijkant van de Continental GT mogelijk.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.996 cm³ |
Max. vermogen | 404 kW (550 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 770 Nm |
Bij | 1.960 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | 404 tot 485 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | oktober 2019 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 305/35 R21 |
L x B x H | 4.850 x 1.966 x 1.405 mm |
Wielbasis | 2.851 mm |
Massa leeg | 2.244 kg |
Inh. bag. ruimte. | 358 l |
Tankinhoud | 90 l |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 4,0 s |
Topsnelheid | 318 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng