In 2005 begon met de onthulling van de Q7 de geschiedenis van Audi’s Q-lijn. Een modellenlijn die zich aanvankelijk uitbreidde met alleen de Q5 en Q3, maar die inmiddels ook een Q2 en Q8 kent en daarmee uit vijf modellen bestaat, de op zichzelf gepositioneerde e-tron niet meegerekend. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2005 begon met de onthulling van de Q7 de geschiedenis van Audi’s Q-lijn. Een modellenlijn die zich aanvankelijk uitbreidde met alleen de Q5 en Q3, maar die inmiddels ook een Q2 en Q8 kent en daarmee uit vijf modellen bestaat, de op zichzelf gepositioneerde e-tron niet meegerekend.
De letter Q
De introductie van de Q7 leidde kort na lancering tot een rechtszaak over de typenaam in Noord-Amerika. Nissan voerde daar namelijk met luxemerk Infiniti al modellen met een Q in de naam. Uiteindelijk is men tot de overeenkomst gekomen dat Audi de Q alleen mocht gebruiken voor de Q7, Q5 en Q3. Dit is inmiddels komen te vervallen, zoals aan de verdere uitbreiding van Audi’s Q-aanbod ook te zien is.
Veiligheid
Waar de eerste Q7 nog relatief gewaagd was vormgegeven, zal de in 2015 geïntroduceerde huidige generatie waarschijnlijk bij een groter publiek in de smaak vallen. De huidige Q7 is verder voorzien van enkele veiligheidssystemen die in de Q7 voor het eerst in een auto verschenen. Zo kan de auto op basis van navigatiegegevens adviseren om alvast vaart te minderen voor nog niet zichtbare scherpe bochten of lagere snelheidslimieten, helpt de auto meekijken als men links af wil slaan en waarschuwt hij voor naderende fietsers bij het uitstappen.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 2.995 cm³ |
Max. vermogen | 250 kW (340 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 500 Nm |
Bij | 1.370 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,5 m |
Vermogensrange | 170 tot 320 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | maart 2015 |
Laatste facelift | september 2019 |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 101.430 |
Bijzonderheden | De Audi Q7 is tussentijds op alle fronten vernieuwd en voorzien van mild hybridtechniek. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/60 R18 |
L x B x H | 5.052 x 1.968 x 1.740 mm |
Wielbasis | 2.994 mm |
Massa leeg | 2.030 kg |
Max. aanh. gew. | 2.700 kg |
Inh. bag. ruimte. | 890 l |
Tankinhoud | 85 l |
Verbruik
CO₂-emissie | 199 g/km |
Energielabel | D |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,9 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng