Dit is er allemaal nieuw aan de Audi Q7
Uitgebreide opfrisbeurt voor SUV van Audi
Audi heeft de Q7 stevig onder handen genomen. Lees hier wat er allemaal nieuw is aan de binnen- en buitenkant. De vernieuwde Audi Q7 wordt in ieder geval medio september leverbaar in Nederland.
Aangepast design
De vernieuwde Audi Q7 heeft een achthoekige Singleframe-grille met zes verticale spijlen, een gerestylede voorbumper met forse luchtinlaten, een nieuwe chroomstrip aan de achterkant en optionele HD Matrix LED-koplampen met laserlicht.
Onderstel
Audi heeft zich ook gericht op het verfijnen van het onderstel. De Q7 krijgt meesturende achterwielen en standaard adaptieve luchtvering. Wie kiest voor het optionele S line exterieur krijgt ook een sport-onderstel met een 15 mm lagere rijhoogte.
Mild-hybrid
Bij de introductie in september is er keuze uit twee dieselmotoren. Kort na de marktintroductie volgen nog een benzineversie en een plug-in hybride-variant. Alle motoren krijgen een achttraps tiptronic-automaat en een mild-hybrid technologie. Het centrale onderdeel binnen dat systeem – de Belt Alternator Starter (BAS) – voedt een 48 Volt elektrisch boordsysteem waarbij de teruggewonnen energie – tot 8 kW tijdens het afremmen – wordt opgeslagen in een compacte lithium-ion batterij.
Interieur
In het interieur is als vanouds keuze uit vijf of zeven zitplaatsen. De lengte van de Q7 groeide met 11 mm naar 5.053 mm. Verder is de Audi Q7 nu 1.970 mm breed en 1.741 mm hoog, inclusief dakantenne. De bagageruimte meet 865 tot 2.050 liter. Een elektrisch bediende achterklep is standaard, maar voetbediening is optioneel leverbaar. Audi levert op verzoek ook een achterbank waarvan alle drie stoelen individueel naar voren of achteren versteld kunnen worden, en waarvan ook de rugleuning verstelbaar is. Een derde zitrij met twee elektrisch wegklapbare stoelen is ook te bestellen. Het dashboard van de vernieuwde Audi Q7 heeft twee twee grote touchscreens gekregen.