Polo GTI nu ook met handbak
Liefhebbers en puristen opgelet, Volkswagen Polo GTI nog leuker!
De nieuwe Volkswagen Polo GTI is een hele goede auto, met slechts één makke. Hij was alleen leverbaar met razendsnelle DSG-automaat. In technisch opzicht is dat geweldig, het maakt de auto onder alle omstandigheden razendsnel. Maar de echte liefhebber wil de volledige controle en het genot van zelf schakelen. Voor hen is er goed nieuws, de Polo GTI is er vanaf nu ook met handbak.
Net zo snel
Wie goed schakelt raffelt de sprint van 0 naar 100 km/u af in slechts 6,7 seconden. Inderdaad, dat is precies even snel als de Polo GTI met DSG-automaat. Het snelheidsfestijn komt pas ten einde bij 240 km/u, ook deze waarde is gelijk aan de versie met DSG.
Hommages aan oer-GTI
De snelle Polo zit vol hommages aan historische GTI-modellen. De rode baan door grille en koplampen verwijst naar de allereerste Golf GTI uit 1975. Ook de unieke ruitbekleding op de stoelen doet denken aan de illustere stamvader.
Onderscheidende looks
Vanbuiten zie je geen verschillen tussen de handgeschakelde versie en de DSG-variant De moderne GTI krijgt standaard 17 inch lichtmetalen wielen, rode remklauwen, een grille met honingraatstructuur, sportieve bumpers, zwarte sideskirts, twee uitlaateinden en verduisterde led-achterlichten. Het lederen, multifunctionele GTI-sportstuur behoort eveneens tot de standaarduitrusting, net als een adaptief sportonderstel en adaptieve cruise control.
Voordeliger instappen
De handgeschakelde Polo GTI is er vanaf 28.570 euro. Voor de versie met DSG-automaat verlangt de dealer een meerprijs van 1.800 euro.
LEES OOK: Autotest; Volkswagen Polo GTI (2019)