Peugeot 308 onder het mes
Nieuwe dieselmotor en nieuwe 8-traps automaat
Geen keukenmes hoor, maar meer een aardappelschilmesje. De uiterlijke wijzigingen van de vernieuwde Peugeot 308 zijn namelijk beperkt gebleven. Op technologiegebied zijn er meer updates.
Rechtop geplaatste grille
Eerst maar even dat uiterlijk dan. De vernieuwde Peugeot 308 krijgt net als de 3008 een rechtop geplaatste grille, een nieuwe motorkap en LED-dagrijverlichting voor alle zes uitvoeringen, te wetende Access, Active, Allure, GT Line, GT en GTi. Ook monteert Peugeot nieuwe bumpers en nieuwe achterlichtunits.
LEES OOK: Peugeot 3008 – Rijtest
Nieuw capacitief touchscreen
Door naar het interieur waar nog altijd de i-Cockpit van Peugeot aanwezig is. Het recept van een compact stuurwiel met een bovenop het dashboard geplaatst instrumentarium valt nu eenmaal in de smaak bij koper. Nieuw is een capacitief touchscreen met een 3D-navigatiesysteem met verbeterde graphics en geoptimaliseerde bediening. Het infotainmentsysteem is bovendien geschikt voor Mirrorlink, Android Auto en Apple CarPlay.
Rijhulpsystemen
Rijhulpsystemen zijn er in de vorm van Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning én – en dat is voor het eerst in een Peugeot – een adaptieve cruise control met stopfunctie (met automaat) of een 30 km/u functie (met handbak). Optioneel is een achteruitrijcamera met 180-graden beeld, genaamd Visiopark 1. De actieve parkeerhulpfunctie zoekt een beschikbare parkeerplaats en stuurt de automatisch het parkeervak in of uit.
Nieuwe dieselmotor
Een nieuwe motor is de 1.5 BlueHDi 130 S&S diesel waarbij het getal ‘130’ slaat op het motorvermogen in pk’s. Deze dieselmotor wordt in een later stadium ook voor andere PSA-modellen leverbaar. Voor de 2.0 BlueHDi 180 S&S dieselmotor ontwikkelde Peugeot in samenwerking met het Japanse Aisin een nieuwe achttraps EAT8-automaat.
Sochaux
De vernieuwde Peugeot 308 komt later dit jaar op de Nederlandse markt. Net als voorheen produceert Peugeot de 308 en 308 SW in de Franse fabriek in Sochaux.