![Een zilveren Nissan GT-R 2023-sportwagen wordt tentoongesteld op de vloer van een showroom met een](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/230113-01_003-source-2-640x480.jpg)
Nieuwe Nissan GT-R 2023: zoek de verschillen
Volgas zijn tweede decennium door!
![AutoRAI.nl logo](https://autorai.nl/wp-content/themes/autorainl/src/img/logo-autorai-nl.png)
Nissan trekt op de Tokyo Auto Salon 2023 het doek van de ‘nieuwe’ Nissan GT-R. Inderdaad, ‘nieuwe’ tussen aanhalingstekens, want het gaat hier om wéér een doorontwikkeling van de inmiddels welbekende en trouwe GT-R R35. Nissan verbeterde de GT-R voor 2023 op een behoorlijk aantal fronten, maar de nieuwe GT-R heeft ook één flink minpunt.
We vergeven het je als je denkt dat je erin bent geluisd, want ook wij moesten even twee keer kijken om erachter te komen wat er nu precies nieuw is aan de Nissan GT-R 2023. Klik alleen niet weg, want er zijn wel degelijk wat veranderingen te bespeuren. Zo optimaliseerde Nissan de aerodynamica van de GT-R en wijzigden de Japanners het ontwerp van de voorbumper en grille om dat effect te bereiken. Onder de kont van de GT-R prijkt voortaan een andere diffuser met centraal mistachterlicht. De extra sportieve GT-R Nismo krijgt als aanvulling daarop een nieuwe achterspoiler.
![Vooraanzicht van een slanke, grijze Nissan GT-R 2023-sportwagen met opvallende koplampen, Nissan-embleem en rode accenten op de bumper.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_04-1-640x480.jpg)
![Een grijze Nissan GT-R 2023-sportwagen met zwarte en rode accenten, zwarte wielen en een achterspoiler, weergegeven op een grijze achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_06-1-360x270.jpg)
![Achteraanzicht van een grijze Nissan GT-R 2023 Nismo, met de achterlichten, opvallende spoiler en quad-uitlaatuiteinden.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_05-1-360x270.jpg)
![Een grijze Nissan GT-R Nismo-sportwagen staat geparkeerd op een circuit onder een overdekte ruimte. Het model uit 2023 heeft een strak ontwerp, zwarte lichtmetalen velgen en rode accenten op de carrosserie.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-Special-edition-MY2024_02-1-640x480.jpg)
![Een grijze Nissan GT-R 2023 sportwagen met een grote achterspoiler en vier uitlaatpoorten staat geparkeerd onder een moderne betonconstructie.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-Special-edition-MY2024_07-1-360x270.jpg)
![Er worden twee grijze, krachtige Nissan GT-R 2023-auto's getoond, waarvan de ene naar voren wijst en de andere de achterkant laat zien. Beide voertuigen zijn voorzien van zwarte accenten en sportieve aerodynamische ontwerpen tegen een witte achtergrond.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-Special-edition-MY2024_01-1-360x270.jpg)
Interieur Nissan GT-R 2023
Gaat het interieur van de GT-R dan ingrijpender op de schop? Ook dat is niet het geval. De GT-R heeft zelfs nog een grotendeels analoog instrumentarium, iets dat in deze tijd behoorlijk uniek genoemd mag worden. Ook het formaat van het infotainmentscherm wijzigde niet. De enige wijziging in het gamma gaat naar de GT-R Nismo: die krijgt namelijk nieuwe Recaro-kuipstoelen van carbonfiber.
![Interieur van de Nissan GT-R 2023-sportwagen met koolstofvezelaccenten, digitaal dashboard met GT-R-logo, stuur en centrale bedieningselementen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_10-1-640x480.jpg)
![Interieur van de Nissan GT-R 2023 met Recaro-racestoelen met rode details, een stuur met bedieningselementen en een dashboard met een scala aan instrumenten en bedieningselementen.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_13-2-360x270.jpg)
![Het interieur van de Nissan GT-R 2023-sportwagen toont zwarte en rode racekuipstoelen, een strak dashboard met middenconsole en een stuur aan de linkerkant.](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/NISSAN-GT-R-NISMO-MY2024_09-1-360x270.jpg)
Zelfde vermogen, verder verfijnd
Leuk allemaal, maar hoe zit het dan met het vermogen van de welbekende 3,5-liter twinturbo V6? Het antwoord is simpel: ongewijzigd. De reguliere GT-R levert nog steeds 570 pk, de Nismo schopt het tot 600 pk. Wel zegt Nissan de rij-eigenschappen verder verfijnd te hebben met een nieuw soort ophanging en koolstofkeramische remmen. Ook moeten het geluid en de vibraties aan boord verder teruggedrongen zijn, waarmee de GT-R meer comfort biedt. Dat laatste geldt uiteraard in minder overwegende mate voor de Nismo-versie.
Prijs Nissan GT-R 2023
Dan nu het grote minpunt uit de inleiding: de vernieuwde Nissan GT-R komt niet naar Europa, maar blijft in Japan. Een prijs kunnen we dus niet opgeven. Nissan haalde de inmiddels 16 jaar oude GT-R R35 al een tijdje terug van de markt op ons continent en daar blijft het dus bij. De vraag is of Nissan ooit nog met een opvolger voor het legendarische model komt. Dit ontwerp zou daar een mooie basis voor zijn…
![](https://autorai.nl/wp-content/uploads/2023/01/2024MY_GTR_T-spec_Circuit_01-source-1-1140x641.jpg)