Nieuwe neus voor 3008 en 5008
De Peugeot 3008 en 5008 zijn naar de tekentafel gestuurd en teruggekomen met een aangepaste voorzijde. Beide modellen zijn nu voorzien van de nieuwe merkidentiteit van Peugeot. Ook het interieur heeft een aantal updates ondergaan.
De in 2009 geïntroduceerde Peugeot 3008 en 5008 hadden de taak om de positie van Peugeot in het C-segment te versterken. Vier jaar later is duidelijk dat de crossover en de MPV hun doelstelling ruimschoots hebben behaald, met 506.000 en 237.000 verkochte exemplaren wereldwijd. Met name het succes van de 3008 overtreft de verwachtingen, mede dankzij zijn populariteit in China en de lancering van de 3008 HYbrid4 – ’s werelds eerste diesel-hybride. Om het succes van de 3008 en de 5008 voort te zetten, zijn ze voorzien van een aangepaste voorzijde met een nieuwe grille en hightech koplampen. Het interieur valt op door de middenconsole met een decoratie in lasergravering en nieuwe voorzieningen, waaronder de achteruitrijcamera en het head-up kleurendisplay.