In 2010 besloot Volkswagen om zich te mengen in het segment van middelgrote pick-ups als de Nissan Navara en Toyota Hilux. In Nederland speelt die voertuigcategorie enigszins een bijrol, maar wereldwijd zijn pick-ups een van de meest populaire bedrijfswagensoorten. De naam Amarok betekent in de eerste plaats ‘wolf’ in Inuïttalen, maar het zou ook een liefde voor stenen betekenen in Romaanse talen. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2010 besloot Volkswagen om zich te mengen in het segment van middelgrote pick-ups als de Nissan Navara en Toyota Hilux. In Nederland speelt die voertuigcategorie enigszins een bijrol, maar wereldwijd zijn pick-ups een van de meest populaire bedrijfswagensoorten. De naam Amarok betekent in de eerste plaats ‘wolf’ in Inuïttalen, maar het zou ook een liefde voor stenen betekenen in Romaanse talen.
Speciaal voor Nederland
Net als de meeste concurrenten is de Amarok leverbaar met twee- of vierwielaandrijving en met verschillende cabinevarianten. Wellicht opvallend te noemen is dat Volkswagen speciaal voor de Nederlandse markt een extra model ontwikkelde, met een iets langere wielbasis. Die extra lengte komt ten goede aan de lengte van de laadbak, waardoor de Amarok in combinatie met de vijf zitplaatsen niet bpm-plichtig is op grijs kenteken.
Naar Amerika?
De Amarok wordt vrijwel wereldwijd geleverd, maar juist niet in ‘pick-upland’ Amerika. Vanwege de zogenaamde Chicken Tax, een extra belasting op buitenlandse bedrijfswagens, zou de Amarok daar te duur worden. De productie naar de VS te verplaatsen om de belasting te omzeilen is op dit moment geen optie. Wel heeft Volkswagen in Amerika de naam Amarok gereserveerd, want je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Technisch
Motortype | diesel, V6 |
Cilinderinhoud | 2.970 cm³ |
Max. vermogen | 120 kW (163 pk) |
Bij | 2.750 tpm |
Max. koppel | 450 Nm |
Bij | 1.250 tpm |
Aandrijving | achterwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 12,95 m |
Vermogensrange | 120 tot 165 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 4-drs. pick-up |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | november 2011 |
Laatste facelift | augustus 2016 |
Garantie | 4 jaar |
Vanafprijs | € 87.637 |
Bijzonderheden | Alleen de versie met dubbele cabine is met geel kenteken leverbaar. |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 5.321 x 1.954 x 1.834 mm |
Wielbasis | 3.097 mm |
Massa leeg | 1.955 kg |
Max. aanh. gew. | 3.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | n.v.t. l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 8,3 l/100km |
CO₂-emissie | 218 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 9,6 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng