De eerste generatie Suzuki Ignis kwam in 2000 op de markt, als opvolger voor de tweede generatie Swift. Op sommige markten werd de Ignis ook onder de naam Swift verkocht en maakte op die manier deel uit van de Swift-modellenlijn. In 2002 werd het modellenaanbod uitgebreid met een Sport-uitvoering voor de driedeursvariant, een soort straatversie van de WRC-rallyauto. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De eerste generatie Suzuki Ignis kwam in 2000 op de markt, als opvolger voor de tweede generatie Swift. Op sommige markten werd de Ignis ook onder de naam Swift verkocht en maakte op die manier deel uit van de Swift-modellenlijn. In 2002 werd het modellenaanbod uitgebreid met een Sport-uitvoering voor de driedeursvariant, een soort straatversie van de WRC-rallyauto.
Chevrolet Cruze
Opvallend genoeg kwam men al in 2001 met een nieuwe Ignis, nu ontwikkeld samen met General Motors. In eerste instantie was dit model ook de van de Ignis afgeleide Chevrolet Cruze (niet te verwarren met de latere sedan), die wereldwijd gezien naast de hiervoor genoemde Suzuki Ignis werd geleverd. Vanaf 2003 werd deze Chevrolet Cruze ook in Europa geleverd, als de nieuwe ‘gefacelifte’ Suzuki Ignis. De eerste Ignis hield het wereldwijd gezien nog uit tot 2006, de ‘Chevrolet-Ignis’ tot 2008. Vanaf 2004 leverde Suzuki ook al weer een nieuwe Swift en zo kwam er voorlopig een einde aan de Ignis.
Retro terugkeer
In 2016 keerde de naam Ignis terug op een vergelijkbare hoge hatchback, die in Europa de Splash opvolgt. De auto viel op door zijn retrodesign, met veel verwijzingen naar de kleine coupé die eind jaren ’70 als SC100 op de Europese markt verscheen. De nieuwe Ignis is onderhuids grotendeels gelijk aan de huidige Baleno en Swift.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.197 cm³ |
Max. vermogen | 61 kW (83 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 107 Nm |
Bij | 2.800 tpm |
Aandrijving | voorwielen (optie: 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/trommels |
Draaicirkel | 9,4 m |
Vermogensrange | alleen 61 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT (optie: CVT) |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | februari 2017 |
Laatste facelift | april 2020 |
Garantie | 6 jaar |
Vanafprijs | € 16.900 |
Bijzonderheden | De Ignis heeft standaard een mild hybride aandrijflijn. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 175/65 R15 |
L x B x H | 3.700 x 1.660 x 1.605 mm |
Wielbasis | 2.435 mm |
Massa leeg | 935 kg |
Max. aanh. gew. | 1.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 267 l |
Tankinhoud | 32 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,9 l/100km |
CO₂-emissie | 110 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 12,7 s |
Topsnelheid | 165 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng