De in 2015 op de markt verschenen SsangYong Tivoli was de eerste nieuwe auto van het merk sinds de overname in 2011 door het Indiase Mahindra & Mahindra. Het nieuwe instapmodel van het merk moest zeker voor meer verkopen gaan zorgen, iets dat met de vooral op terreinrijden gerichte modellen nog niet echt lukte. De Tivoli is vernoemd naar het gelijknamige Italiaanse stadje. Men koos voor deze stad omdat de naam achterstevoren ‘i love it’ spelt. Lees verder
De in 2015 op de markt verschenen SsangYong Tivoli was de eerste nieuwe auto van het merk sinds de overname in 2011 door het Indiase Mahindra & Mahindra. Het nieuwe instapmodel van het merk moest zeker voor meer verkopen gaan zorgen, iets dat met de vooral op terreinrijden gerichte modellen nog niet echt lukte. De Tivoli is vernoemd naar het gelijknamige Italiaanse stadje. Men koos voor deze stad omdat de naam achterstevoren ‘i love it’ spelt.
Langer
Om de markt voor de auto verder te vergroten introduceerde men in 2015 ook de Tivoli XLV, een verlengde versie van de auto. De zo’n 25 centimeter extra lengte wordt achter de achterads toegevoegd en komt volledig ten goede aan de bagageruimte. Een extra zitrij behoort, enigszins opvallend, niet tot de mogelijkheden. In ons land wordt de langere versie overigens simpelweg als de SsangYong XLV in de markt gezet.
DAKAR
De Tivoli heeft ook een (nog maar kort) autosportverleden. In 2018 nam SsangYong met de Tivoli deel aan de bekende DAKAR-rally, met de Tivoli DKR. Van deze hoog-op-de-poten DAKAR-versie van de auto komen strikt genomen echter niet veel meer dan de lichtunits en globale vormgeving overeen met de straatversie. Onder de kap een 405 pk sterke V8, goed voor een 0-100-sprint in slechts 4,4 seconden…
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.597 cm³ |
Max. vermogen | 94 kW (128 pk) |
Bij | 6.000 tpm |
Max. koppel | 160 Nm |
Bij | 4.600 tpm |
Aandrijving | voorwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,6 m |
Vermogensrange | 85 tot 94 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 4 sterren |
Marktintroductie | oktober 2016 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 29.050 |
Bijzonderheden | De XLV is grotendeels hetzelfde als de Tivoli, maar ruim 23 cm langer. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/60 R16 |
L x B x H | 4.440 x 1.789 x 1.605 mm |
Wielbasis | 2.600 mm |
Massa leeg | 1.315 kg |
Max. aanh. gew. | 1.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 720 l |
Tankinhoud | 47 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,8 l/100km |
CO₂-emissie | 159 g/km |
Energielabel | B |
Prestaties
Topsnelheid | 178 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng