In 2001 presenteerde SsangYong de Rexton, een SUV die onderhuids voor een groot deel gelijk was aan de eerste generatie Mercedes-Benz M-Klasse. Het design van de auto kwam uit de koker van het welbekende Italdesign. De Rexton was relatief luxe, maar de terreincapaciteiten werden zeker niet uit het oog verloren. Vanaf 2003 werd de Rexton ook in Europa geleverd. De naam Rexton is een samentrekking van de Latijnse titel ‘rex’ en Engelse ‘tone’ en samen moeten we dat opvatten als ‘de toon van de heerser’. Lees verder
In 2001 presenteerde SsangYong de Rexton, een SUV die onderhuids voor een groot deel gelijk was aan de eerste generatie Mercedes-Benz M-Klasse. Het design van de auto kwam uit de koker van het welbekende Italdesign. De Rexton was relatief luxe, maar de terreincapaciteiten werden zeker niet uit het oog verloren. Vanaf 2003 werd de Rexton ook in Europa geleverd. De naam Rexton is een samentrekking van de Latijnse titel ‘rex’ en Engelse ‘tone’ en samen moeten we dat opvatten als ‘de toon van de heerser’.
Populair
Zeker in vergelijking met de andere SsangYong-modellen wist de Rexton in Europa goede verkopen neer te zetten. Met model bewees zich in het bijzonder populair bij mensen die vaak zwaar materieel trekken, zoals caravantrekkers of boeren die vaak met een paardenkar rijden. De Rexton wist het ook bijzonder lang uit te houden: met twee tussentijdse facelifts bleef de auto tot en met 2017 in productie.
Helemaal nieuw
Toen verscheen de volledig nieuwe tweede en huidige generatie. Deze keer ontworpen in eigen huis en zelfs voor de techniek wordt nu niet meer bij Mercedes geleend. Dat laatste is overigens logisch nu SsangYong is overgenomen door Mahindra & Mahindra. Ondanks het gestegen luxeniveau aan boord blijft de Rexton gebruikmaken van het vertrouwde concept van een ladderchassis, zodat de auto onverminder geschikt is voor zwaar (trek)werk. Voor modeljaar 2021 onderging de auto een tussentijdse facelift.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 165 kW (225 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 350 Nm |
Bij | 1.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 5,5 m |
Vermogensrange | 133 tot 165 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | december 2017 |
Niet meer leverbaar | sinds januari 2019 |
Garantie | 5 jaar |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 4.850 x 1.920 x 1.800 mm |
Wielbasis | 2.865 mm |
Massa leeg | 1.975 kg |
Max. aanh. gew. | 2.300 kg |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 9,7 l/100km |
CO₂-emissie | 225 g/km |
Prestaties
Topsnelheid | 190 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng