In 2008 verscheen de eerste Opel Insignia op de markt als opvolger van de Vectra en de daarvan afgeleide Signum. Die laatste kreeg in de Ingsignia geen directe opvolger, want die was er net als de Vectra alleen als sedan en stationcar. Die laatste ging door het leven als de Insignia Sports Tourer, waarmee Opel voor het eerst afweek van de traditionele aanduiding Caravan voor haar stationcarmodellen. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2008 verscheen de eerste Opel Insignia op de markt als opvolger van de Vectra en de daarvan afgeleide Signum. Die laatste kreeg in de Ingsignia geen directe opvolger, want die was er net als de Vectra alleen als sedan en stationcar. Die laatste ging door het leven als de Insignia Sports Tourer, waarmee Opel voor het eerst afweek van de traditionele aanduiding Caravan voor haar stationcarmodellen.
Nieuwe uitvoeringen
De Insignia hielp Opel om weer echt goede verkopen neer te zetten in het hogere middensegment. Net als de Vectra verscheen ook de Insignia in sportieve OPC-uitdossing. Een nieuwe uitvoering was de Country Tourer, een variant van de stationversie met offroadaankleding. Na een tussentijdse facelift in 2013 verscheen in 2017 de huidige tweede generatie van de auto. De sedanversie is daarbij vervangen door een liftback met de naam Insignia Grand Sport en de OPC-versie is omgedoopt tot GSi. Een oude naam herleeft dus.
Andere namen
De Insignia wordt vrijwel wereldwijd geleverd, maar wel onder verschillende namen. Naast de voor de hand liggende Vauxhall-versie voor de Britse markt stond de auto in Australië als de Holden Insignia in de prijslijsten. Voor de huidige generatie is de auto omgedoopt tot Commodore en vervangt hij het gelijknamige voorgaande model daarvan. Net als de Opel Vectra werd de Insignia op sommige markten als Chevrolet Vectra verkocht. Als laatste variant vormt de Opel Insignia in Noord-Amerika en China onder de naam Buick Regal de laatste generaties van die auto.
Technisch
Motortype | diesel, 3-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.496 cm³ |
Max. vermogen | 90 kW (122 pk) |
Bij | 3.250 tpm |
Max. koppel | 300 Nm |
Bij | 1.750 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,1 m |
Vermogensrange | 90 tot 128 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | maart 2017 |
Laatste facelift | april 2020 |
Niet meer leverbaar | sinds november 2021 |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 39.599 |
Bijzonderheden | De achterklep van de Insignia opent inclusief achterruit, waarmee het officieel een liftback is en geen sedan. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 215/55 R17 |
L x B x H | 4.897 x 1.863 x 1.455 mm |
Wielbasis | 2.829 mm |
Massa leeg | 1.405 kg |
Max. aanh. gew. | 1.500 kg |
Inh. bag. ruimte. | 490 l |
Tankinhoud | 62 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,6 l/100km |
CO₂-emissie | 120 g/km |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 11,4 s |
Topsnelheid | 205 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng