Bij introductie in 2010 was de eerste generatie Nissan Leaf een behoorlijk innovatieve auto. De volledig elektrische auto stond nog in de kinderschoenen en met de Leaf kwam Nissan als een van de eerste merken met een model dat goed in de praktijk te gebruiken was, voor een relatief betaalbare aanschafprijs. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Bij introductie in 2010 was de eerste generatie Nissan Leaf een behoorlijk innovatieve auto. De volledig elektrische auto stond nog in de kinderschoenen en met de Leaf kwam Nissan als een van de eerste merken met een model dat goed in de praktijk te gebruiken was, voor een relatief betaalbare aanschafprijs.
Actieradius en prijs Nissan Leaf
Een actieradius van zo’n 150 kilometer (afhankelijk van welke meetcyclus je aanhoudt) was destijds een nette waarde voor een volledig elektrische auto. Qua prestaties wist de Leaf goed mee te komen in het dagelijkse verkeer. Wel viel het nadrukkelijk ‘elektrische’ uiterlijk van de auto niet bij iedereen in de smaak en bleef de aanschafprijs veel hoger dan vergelijkbare auto’s met benzine- of dieselmotor.
Techniek Nissan Leaf
Als Nissan zeven jaar later met de tweede generatie Leaf op de markt komt, is de techniek van volledig elektrische auto’s al veel verder ontwikkeld. Nu komt de auto zo’n 230 kilometer ver op een volle accu en een versie die 360 kilometer ver komt werd in 2019 toegevoegd. De aanschafprijs ligt deze keer keurig op het niveau van de concurrentie met verbrandingsmotor en ook het uiterlijk zal nu een veel breder publiek aanspreken.
Highlights Nissan Leaf e+ (2019)
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 40 kWh kWh |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,6 m |
Actieradius | 270 km |
Laadtijd bij 220V | 12:30 uur |
Vermogensrange | 110 tot 160 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 110 kW (150 pk) |
Systeemkoppel | 320 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,9 s |
Topsnelheid | 144 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2018 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 36.990 |
Bijzonderheden | De LEAF was de eerste volledig elektrische gezinsauto. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/55 R16 |
L x B x H | 4.490 x 1.790 x 1.540 mm |
Wielbasis | 2.700 mm |
Massa leeg | 1.480 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 385 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng