De introductie van de Morgan Aero 8 in 2001 was best bijzonder. Vooral omdat het de eerste echt nieuwe Morgan was sinds de introductie van de +4+ in 1964. Verder maakte de auto geen gebruik van antirolbeugels (ongebruikelijk voor een moderne sportauto) en tegen Morgan-traditie in werd er geen hout toegepast bij de carrosseriebouw. Ook viel de Aero 8 op door zijn vormgeving, met ‘schele’ koplampen en gewelfde achterzijde. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De introductie van de Morgan Aero 8 in 2001 was best bijzonder. Vooral omdat het de eerste echt nieuwe Morgan was sinds de introductie van de +4+ in 1964. Verder maakte de auto geen gebruik van antirolbeugels (ongebruikelijk voor een moderne sportauto) en tegen Morgan-traditie in werd er geen hout toegepast bij de carrosseriebouw. Ook viel de Aero 8 op door zijn vormgeving, met ‘schele’ koplampen en gewelfde achterzijde.
AeroMax
Het motorenaanbod van de Aero 8 was afkomstig van BMW en bestond uit een 4.4- of 4.8-liter V8 met vermogens van respectievelijk 334 en 367 pk. In 2008 werd het modellenaanbod uitgebreid met coupéversie AeroMax, die opviel om zijn achterruit met middenspijl. Van de AeroMax werden verspreid over 2008 en 2009 slechts 100 exemplaren gebouwd. Ook verscheen er een SuperSports-uitvoering, een targaversie van de AeroMax.
Minder scheel
In 2007 onderging de Aero 8 een facelift. De originele van de Volkswagen New Beetle geleende koplampen werden vervangen door exemplaren van de Mini, waardoor de auto optisch minder scheel keek. De productie van de Aero 8 kwam in 2010 tot een einde, maar werd in 2015 weer opgepakt. In 2018 werd ook die productie gestaakt, deze keer definitief.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 4.799 cm³ |
Max. vermogen | 270 kW (367 pk) |
Bij | 6.300 tpm |
Max. koppel | 490 Nm |
Bij | 3.400 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 10,0 m |
Vermogensrange | alleen 270 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 6AT) |
Carrosserietype | 2-drs. cabriolet |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 186.200 |
Bijzonderheden | De Aero 8 is het topmodel van Morgan. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/35 R19 |
L x B x H | 4.249 x 1.750 x 1.348 mm |
Wielbasis | 2.550 mm |
Massa leeg | 1.175 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Tankinhoud | 55 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,1 l/100km |
CO₂-emissie | 282 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 4,5 s |
Topsnelheid | 273 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng