In 2018 presenteerde Bugatti de Divo, een speciaal voor het circuit ontwikkelde supersportwagen. Net als de Chiron is ook de Divo vernoemd naar een coureur, die in dit geval in de jaren ‘20 twee keer de Targa Florio voor het merk won.
Langzamer, maar toch sneller
De Divo leunt sterk op de techniek van de Chiron. Zo hebben beide auto’s een vrijwel identiek interieur, waarbij voor de Divo wel meer lichtgewicht materialen worden gebruikt. Beide auto’s delen hun motorblok, maar door de lichtere materialen en andere afstelling is de Divo toch 8 seconden sneller dan de Chiron op het Nardò-testcircuit. De topsnelheid is juist lager, want die is voor de Divo begrensd op ‘slechts’ 380 km/h. Dit deels door de grotere luchtweerstand door het spoilerwerk, maar ook omdat anders de kracht van de downforce te groot zou worden voor de banden.
Te laat…
Mocht je toevallig nog ergens vijf miljoen hebben liggen en een Divo willen, dan ben je helaas te laat. Er werden namelijk maar 40 stuks van de Divo geproduceerd en die waren al voor de officiële onthulling allemaal verkocht. Al voor die onthulling kregen Chiron-eigenaren namelijk al een uitnodiging om de Divo te bekijken.