In 2009 presenteerde BMW de 5 Gran Turismo, een soort iets opgehoogde vijfdeurs coupéversie van de 5 Serie. In 2017 was het tijd voor de tweede generatie, die BMW onder de 6 Serie positioneerde. Aangezien de al bestaande 6 Serie-modellen inmiddels naar de 8 Serie waren verhuisd, was de BMW 6 Serie Gran Turismo een volledig op zichzelf staand model geworden. In 2023 kwam de productie van de BMW 6 Serie Gran Turismo ten einde en vanwege tegenvallende verkopen kreeg het model geen opvolger. De reguliere BMW 5 Serie is daarmee de indirecte opvolger. Lees verder
In 2009 presenteerde BMW de 5 Gran Turismo, een soort iets opgehoogde vijfdeurs coupéversie van de 5 Serie. In 2017 was het tijd voor de tweede generatie, die BMW onder de 6 Serie positioneerde. Aangezien de al bestaande 6 Serie-modellen inmiddels naar de 8 Serie waren verhuisd, was de BMW 6 Serie Gran Turismo een volledig op zichzelf staand model geworden. In 2023 kwam de productie van de BMW 6 Serie Gran Turismo ten einde en vanwege tegenvallende verkopen kreeg het model geen opvolger. De reguliere BMW 5 Serie is daarmee de indirecte opvolger.
De BMW 6 Serie Gran Turismo onderhuids
Ten opzichte van zijn voorganger is de 6 GT iets gegroeid, maar tegelijkertijd ook iets lichter geworden. Onderhuids is de BMW 6 Serie Gran Turismo nog sterk gerelateerd aan de uitgaande 6 Serie-modellen. Een achttrapsautomaat is standaard voor alle uitvoeringen, het motorenaanbod bestaat uit vier- en zescilindermotoren voor zowel benzine als diesel.
Zonder handen in de BMW 6 Serie Gran Turismo
Natuurlijk is de BMW 6 Serie Gran Turismo rijk uitgerust met allerlei veiligheidssystemen en luxe. Een opvallend item is de gebarenbediening voor sommige infotainmentfuncties. Zo kan bijvoorbeeld van radiozender of muziekvolume gewisseld worden zonder een knop aan te raken. Verder is de auto standaard voorzien van zelfregulerende vering, die de auto boven de 120 km/u ongeveer een centimeter lager op de wielen zet.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.998 cm³ |
Max. vermogen | 190 kW (258 pk) |
Bij | 5.000 tpm |
Max. koppel | 400 Nm |
Bij | 1.550 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,3 m |
Vermogensrange | 140 tot 250 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. liftback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | september 2017 |
Laatste facelift | juli 2020 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 75.366 |
Bijzonderheden | De 6 Serie GT is de opvolger van de 5 Serie GT. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/60 R17 |
L x B x H | 5.091 x 1.902 x 1.538 mm |
Wielbasis | 3.070 mm |
Massa leeg | 1.760 kg |
Max. aanh. gew. | 2.100 kg |
Inh. bag. ruimte. | 600 l |
Tankinhoud | 68 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 5,9 l/100km |
CO₂-emissie | 156 g/km |
Energielabel | A |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,5 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng