
Vernieuwde BMW 7 Serie is slimmer, luxer en valt meer op
Vanaf maart 2019 in de showrooms

BMW presenteert de vernieuwde 7 Serie. Achter de maar liefst 40 procent grotere nierengrille schuilt nieuwe technologie en in het interieur zijn ook de nodige aanpassingen doorgevoerd. We zetten de highlights op een rij. Vanaf maart 2019 staat de vernieuwde BMW 7 Serie in de showrooms.
Limousinevlaggenschip
De BMW 7 Serie vormt het limousinevlaggenschip van BMW en gaat zoals altijd de strijd aan met auto’s als de Audi A8 en Mercedes-Benz S-Klasse. BMW rust de vernieuwde 7 Serie uit met nog slimmere technologie. Naast de grotere nierengrille – vergelijkbaar met die van de BMW X7 – positioneert BMW bijvoorbeeld slankere koplampen, optioneel voorzien van BMW Laserlight.












Slanke lichtunits
Aan de achterzijde past BMW geïntegreerde uitlaatpijpen toe in de bumper en 35 mm slankere achterlichten. Daarnaast zit er voortaan een dunne 6 mm dikke lichtstrip onder de chromen sierlijst tussen de achterlichten. Zoals gebruikelijk tijdens een facelift breidt BMW ook het aanbod exterieur- en interieurkleuren uit en zijn er extra wieldesigns aan de optielijst toegevoegd. De vernieuwde BMW 7 Serie moet ook stiller zijn, dankzij extra aanpassingen rond de achterwielkasten, B-stijlen en afdekplaten van de achterste gordels. Verder zijn de zijruiten en achterruit van akoestisch glas voorzien. Ook dat moet geluid schelen.
Infotainment
In het interieur tilt BMW de afwerking naar een nog hoger plan met hoogwaardige ledersoorten. Het met leder afgewerkte stuurwiel is heeft een nieuwe indeling van multifunctionele knoppen en de draadloze oplaadlade voor mobiele telefoons bevindt zich voortaan vlak voor de bekerhouders. Het infotainmentsysteem kreeg ook een update, niet alleen voorin maar ook achterin waar BMW naar wens full-HD touchscreendisplays plaatst. Het infotainmentsysteem bedienen kan met een touchscreen, de iDrive-controller, met stuurwielbedieningsknoppen, via voice control en met gebarenbediening. Het nieuwe infotainmentsysteem draait op de nieuwste BMW Operating System 7.0-software. Met de uitsprak ‘Hey BMW’ kun je diverse opdrachten laten uitvoeren door de digitale persoonlijke assistent.












Benzine, diesel en PHEV
Op het motorenmenu staan voorlopig drie motoren: de BMW M760Li xDrive met V12, de BMW 750i xDrive met 530 pk sterke V8 (+80 pk ten opzichte van voorganger) en de plug-inhybride BMW 745e met zes-in-lijn-benzinemotor en elektromotor. Het elektrische bereik van deze PHEV-variant bedraagt nu tussen de 50 en 58 kilometer. De 750i en 745e zijn ook met verlengde wielbasis leverbaar. De M760Li heeft standaard de langere wielbasis. Later volgen nog drie dieselmotoren met vermogens variërend tussen de 195 kW (265 pk) en 294 kW (400 pk).
Standaard
BMW rust alle 7 Serie-modellen standaard uit met een adaptief onderstel met elektronisch gestuurde schokdempers, luchtvering met automatische niveauregeling, een navigatiesysteem en volledig digitaal instrumentenpaneel met een schermdiagonaal van 12,3 inch en een Control Display van 10,25 inch. Rijhulpsystemen zijn er in overvloed. Denk aan Driving Assistant Professional met Steering & Lane Control Assistant. Verder omvat Parking Assistant voortaan ook een Reversing Assistant.
China
Een belangrijke markt voor de BMW 7 Serie is China. In 2018 werd 44 procent van alle BMW 7 Series in China verkocht, gelijk aan ongeveer 24.500 exemplaren. Niet gek dus dat de wereldpremière van de vernieuwde 7 Serie in China plaatsvond. Prijzen van de vernieuwde 7 Serie maakt BMW binnenkort bekend.
Beschikbare modelvarianten bij introductie in maart 2019:
BMW M760Li xDrive:
- V12 benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat, BMW xDrive
- Cilinderinhoud: 6.592 cm3
- Vermogen: 430 kW (585 pk) bij 5.250 – 5.750 toeren per minuut
- Maximumkoppel: 850 Nm bij 1.600 – 4.500 toeren per minuut
- Acceleratie 0 – 100 km/u: 3,8 seconden
- Topsnelheid: 250 km/u
- Verbruik gecombineerd: 12,5 – 12,4 l/100 km
- CO2-emissie gecombineerd: 285 – 282 g/km
- Emissienorm: EU6d-TEMP
BMW 750i xDrive (BMW 750Li xDrive):
- V8 benzinemotor, 8-traps Steptronic automaat, BMW xDrive
- Cilinderinhoud: 4.395 cm3
- Vermogen: 390 kW (530 pk) bij 5.500 – 6.000 toeren per minuut
- Maximumkoppel: 750 Nm bij 1.800 – 4.600 toeren per minuut
- Acceleratie 0 – 100 km/u: 4,0 seconden (4,1 seconden)
- Topsnelheid: 250 km/u
- Gecombineerd brandstofverbruik: 9,5 – 9,5 l/100 km (9,6 – 9,5 l/100 km)
- CO2-emissie gecombineerd: 217 – 217 g/km (218 – 218 g/km)
- Emissienorm: EU6d-TEMP
BMW 745e (BMW 745Le):
- Zescilinder-in-lijn benzinemotor, synchrone elektromotor, 8-traps Steptronic automaat
BENZINEMOTOR: - Cilinderinhoud: 2.998 cm3
- Vermogen: 210 kW (286 pk) bij 5.000 – 6.000 toeren per minuut
- Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.500 – 3.500 toeren per minuut
ELEKTROMOTOR: - Nominaal vermogen: 83 kW (113 pk)
- Maximumkoppel: 265 Nm
SYSTEEM: - Gecombineerd vermogen: 290 kW (394 pk)
- Maximumkoppel: 600 Nm
- Acceleratie 0 – 100 km/u: 5,2 seconden (BMW 745Le: 5,3 seconden)
- Topsnelheid: 250 km/u
- Topsnelheid (elektrisch): 140 km/u
- Elektrisch bereik: 54 – 58 km (BMW 745Le: 52 – 55 km)
- Gecombineerd brandstofverbruik: 2,2 – 2,1 l/100 km (BMW 745Le: 2,3 – 2,2 l/100 km)
- Gecombineerd elektrisch verbruik: 15,4 – 15,0 kWh/100 km (BMW 745Le: 15,4 – 15,1 kWh/100 km)
- CO2-emissie gecombineerd: 52 – 48 g/km (BMW 745Le: 53 – 50 g/km)
- Emissienorm: EU6d-TEMP
BMW 745Le xDrive:
- Zescilinder-in-lijn benzinemotor, synchrone elektromotor, 8-traps Steptronic automaat, BMW xDrive.
BENZINEMOTOR: - Cilinderinhoud: 2.998 cm3
- Vermogen: 210 kW (286 pk) bij 5.000 – 6.000 toeren per minuut
- Maximumkoppel: 450 Nm bij 1.500 – 3.500 toeren per minuut
ELEKTROMOTOR: - Nominaal vermogen: 83 kW (113 pk)
- Maximumkoppel: 265 Nm
SYSTEEM: - Gecombineerd vermogen: 290 kW (394 pk)
- Maximumkoppel: 600 Nm
- Acceleratie 0 – 100 km/u: 5,1 seconden
- Topsnelheid: 250 km/u
- Topsnelheid (elektrisch): 140 km/u
- Elektrisch bereik: 50 – 54 km
- Gecombineerd brandstofverbruik: 2,6 – 2,3 l/














