Nissan GT-R50 mogelijk in productie: 900.000 euro per stuk
Onderzoek naar marktkansen
De als one-off gepresenteerde Nissan GT-R50 by Italdesign gaat mogelijk in een beperkte oplage in productie. Goedkoop wordt ie dan niet. Reken op een prijskaartje van 900.000 euro per stuk. Dat is dik 650.000 euro meer dan een Nissan GT-R Nismo waarop de Nissan GT-R50 is gebaseerd.
Mogelijk 50 exemplaren
Nissan onderzoekt momenteel of er genoeg vraag is naar de Nissan GT-R50 en hoe de auto wordt ontvangen door het grote publiek. Als er genoeg animo is, kan Nissan besluiten om in totaal 50 exemplaren van de supercar te produceren.
Gebaseerd op GT-R Nismo
De Nissan GT-R50 by Italdesign is gemaakt ter ere van de 50ste verjaardag van zowel GT-R als Italdesign. De verschillen ten opzichte van de GT-R Nismo zijn groot. Niet alleen het koetswerk is uniek, ook de krachtbron wijkt af. De Nismo-variant heeft 600 pk. In de Nissan GT-R50 levert de 3,8-liter V6-motor een vermogen van 720 pk en 760 Nm trekkracht.
Nissan GT-R50 by Italdesign – Specificaties
- Basis: Nissan GT-R NISMO
- Lengte: 4.784 mm (standaard NISMO: 4.690 mm)
- Breedte: 1.992 mm (standard NISMO: 1.895 mm)
- Hoogte: 1.316 mm (standaard NISMO: 1.370 mm)
- Wielbasis: 2.780 mm (identiek)
- Motor: 3,8-liter VR38DETT by NISMO;
- 720 pk (geschat) @ 7.100 tpm
- 780 Nm (geschat) @ 3.600-5.600 tpm
- Aandrijflijn: Achter de vooras geplaatste motor / ATTESA E-TS all-wheel drive
- Versnellingsbak: Versterkte sequentiële zesversnellingsbak met dubbele koppeling
- Wielophanging: BILSTEIN DampTronic I dempingssysteem
- Remmen: Brembo, met geventileerde, zwevende en geperforeerde remschijven.
- Remmen vóór: zes zuiger monoblock remklauwen; 390 x 32,6 mm.
- Remmen achter: vier zuiger monoblock remklauwen; 380 x 0 mm
- Wielen (inch) vóór: 21 x 10J / achter: 21 x 10.5J
- Banden Michelin Pilot Super Sport; voor: 255/35 R21 achter: 285/30 R21