Ferrari Portofino M: meer vermogen, nieuwe automaat
Met de 'M' van 'Modificata'
Tadaa, dit is de Ferrari Portofino M, waarbij de letter ‘M’ staat voor ‘Modificata’. In Ferrari-terminologie duidt dit op de evolutie die de auto heeft ondergaan om de prestaties naar een nog hoger niveau te tillen. Dit zijn de highlights.
Online gepresenteerd
De Ferrari Portofino M werd online gepresenteerd, iets wat in het 70-jarig bestaan van het merk uit Maranello nog niet eerder gebeurde. De reden van de online onthulling laat zich raden: de COVID-19 crisis.
Meer motorvermogen
Het belangrijkste nieuws ligt onder de motorkap: daar vinden we een aangepaste aandrijflijn. De Portofino M heeft een 3.855 cc grote V8-motor. Verbeteringen aan de motor hebben geresulteerd in een vermogen van 620 pk bij 7.500 toeren per minuut: 20 pk meer dan de Portofino.
Acht versnellingen
De auto heeft een volledig nieuw ontwikkelde achtversnellingsbak die de transmissie met zeven versnellingen vervangt. De Portofino M is de eerste open Ferrari met een achtversnellingsbak, die is voorzien van een 20 procent compactere ‘natte’ dubbele koppeling en is voorbereid op een 35 procent hoger koppel. Ook nieuw: de Manettino met vijf standen, waaronder een Race-mode.
Retractable Hard Top
De cosmetische verschillen zijn klein. Ferrari installeert nieuwe bumpers. Verder moet het comfort aan boord zijn toegenomen dankzij nieuwe opties zoals ADAS en geventileerde en verwarmde stoelen. Als vanouds heeft de Ferrari Portofino M de Retractable Hard Top (RHT), een kenmerk van alle convertibles van Ferrari.