Nee, hoewel het een vergelijkbare auto is heeft de huidige SLC niet direct iets te maken met de SLC uit de jaren ’70. Dat was de dichte coupéversie van de open SL, waar de huidige SLC zijn oorsprong vindt in de SLK. De eerste generatie daarvan werd in 1996 toegevoegd aan het Mercedes-aanbod, als compacter en betaalbaarder alternatief voor de grotere SL. Bijzonder destijds was het stalen klapdak van de auto. Lees verder
Nee, hoewel het een vergelijkbare auto is heeft de huidige SLC niet direct iets te maken met de SLC uit de jaren ’70. Dat was de dichte coupéversie van de open SL, waar de huidige SLC zijn oorsprong vindt in de SLK. De eerste generatie daarvan werd in 1996 toegevoegd aan het Mercedes-aanbod, als compacter en betaalbaarder alternatief voor de grotere SL. Bijzonder destijds was het stalen klapdak van de auto.
Goed concept
De auto bleek een succes en dus veranderde er weinig aan het concept toen in 2004 de tweede generatie verscheen. De auto werd iets sportiever, kreeg een betere (en compactere) dakconstructie en de voorkant was geïnspireerd op de Formule 1-wagens van het merk destijds.
Zelfde auto, andere naam
Sinds 2011 is de huidige generatie op de markt. Wederom is het model een evolutie van het voorgaande. De tussentijdse facelift werd gepland in 2016, zodat die mooi gelijk viel met het 20-jarig jubileum van het model. Tegelijk met de facelift werd een typenaamwijziging doorgevoerd. Het model heet volgens de nieuwe modelnaampolitiek van Mercedes voortaan SLC: een SL op het niveau van de C-Klasse binnen het modellenaanbod van het merk.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.991 cm³ |
Max. vermogen | 135 kW (184 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 300 Nm |
Bij | 1.200 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,5 m |
Vermogensrange | 135 tot 310 kW |
Algemeen
Transmissie | 6MT (optie 9AT) |
Carrosserietype | 2-drs. cabriolet |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2011 |
Laatste facelift | januari 2016 (als SLC) |
Garantie | 2 jaar |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/55 R16 |
L x B x H | 4.134 x 1.810 x 1.301 mm |
Wielbasis | 2.430 mm |
Massa leeg | 1.455 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 225 l |
Tankinhoud | 60 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,1 l/100km |
CO₂-emissie | 142 g/km |
Energielabel | C |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 7,0 s |
Topsnelheid | 240 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng