De in 2017 geïntroduceerde McLaren 720S is de opvolger van de 650S, die op zijn beurt weer een flink geüpgradede versie was van de 12C uit 2011. Totdat in 2018 de Senna verscheen, deed de 720S dienst als het nieuwe topmodel van het merk. De typenaam verwijst, zoals gebruikelijk bij McLarens nieuwe naamgeving, naar het vermogen van de motor. De 4.0-liter V8 levert dus 720 pk. Dat is samen met de achterwielaandrijving goed voor een 0-100-tijd van slechts 2,9 seconden en een topsnelheid van 341 km/h. Lees verder
De in 2017 geïntroduceerde McLaren 720S is de opvolger van de 650S, die op zijn beurt weer een flink geüpgradede versie was van de 12C uit 2011. Totdat in 2018 de Senna verscheen, deed de 720S dienst als het nieuwe topmodel van het merk. De typenaam verwijst, zoals gebruikelijk bij McLarens nieuwe naamgeving, naar het vermogen van de motor. De 4.0-liter V8 levert dus 720 pk. Dat is samen met de achterwielaandrijving goed voor een 0-100-tijd van slechts 2,9 seconden en een topsnelheid van 341 km/h.
Designkenmerken
In het design van de 720S wordt op meerdere manieren verwezen naar modellen uit de historie van het merk. Zo heeft de 720S deuren die vergelijkbaar zijn met die van de F1 uit de jaren ’90 en achterlichten die aan de P1 uit 2013 zouden moeten doen denken. Ook de grote witte haai zou een inspiratie zijn voor het ontwerp van de auto.
Uitvoeringen
Al één dag na de onthulling verscheen de eerste speciale uitvoering: de 720S Velocity, waarbij het speciale hem in de aankleding zit. Sinds eind 2018 is er de 720S Spider met (uiteraard) een open dak. Speciaal voor op het circuit is de GT3-variant, die maar voor zo’n 10% overeen zou komen met de straatversie. Op basis van de 720S verscheen in 2018 ook het nieuwe vlaggenschip van het merk: de genoemde Senna en in 2019 volgde nog de exclusieve Speedtail. Als regulier productiemodel is er sinds 2020 de krachtiger 765LT, in 2021 gevolgd door de 765LT Spider.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.994 cm³ |
Max. vermogen | 527 kW (720 pk) |
Bij | 7.250 tpm |
Max. koppel | 770 Nm |
Bij | 5.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 12,3 m |
Vermogensrange | 527 tot 563 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 312.000 |
Bijzonderheden | Ook leverbaar als Spider met open dak. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/35 R19 / 305/30 R20 |
L x B x H | 4.543 x 1.930 x 1.196 mm |
Wielbasis | 2.670 mm |
Massa leeg | 1.319 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 150 l |
Tankinhoud | 72 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,2 l/100km |
CO₂-emissie | 276 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,9 s |
Topsnelheid | 341 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng