De 570S werd in 2015 aan het modellengamma toegevoegd als nieuw ‘instapmodel’ om de verkopen op te schroeven. Bij introductie verwachtte men zelfs dat de 750S er mede voor kan zorgen dat men in 2020 drie keer zo veel auto’s verkoopt. We gaan het zien. In ieder geval is de 570S naast het leveren van prestaties ook gericht op dagelijks gebruik, waardoor ook zaken als interieur- en bagageruimte genoeg aandacht kregen, net als een mooie aankleding van dat interieur.
Prestaties en varianten
De 3.8-liter V8 in de auto levert 570 pk (vandaar de typeaanduiding) en brengt de auto in combinatie met achterwielaandrijving in 3,2 seconden op de 100 km/h. De topsnelheid ligt op 328 km/h. Voor wie dat nog niet genoeg is zijn er de op circuitgebruik gerichte GT4- en Sprint-uitvoering uit 2016. Ook in dat jaar introduceerde McLaren de nog meer op dagelijks gebruiksgemak gerichte GT-uitvoering, die ook meer bagageruimte biedt. Open rijden kan sinds 2017, met de introductie van de Spyder.
540C
Mag het juist wat minder, dan is er de 540C. Deze in 2015 geïntroduceerde variant van de 570S vormt het absolute instapmodel van het merk, met een vermogen van ‘slechts’ 540 pk uit hetzelfde motorblok. De 540C heeft echter alsnog maar 3,4 seconden nodig om de 100 km/h te bereiken en met een topsnelheid van 320 km/h doet hij ook weinig onder voor de 570S.