De naam Ghibli heeft in de geschiedenis van Maserati drie verschillende modellen gesierd. De eerste daarvan verscheen in 1967. Dat was een mooie en vlotte grand tourer met ook een (kleine) achterbank. Na de toevoeging van een Spyder in 1969 en een sportieve SS-uitvoering in hetzelfde jaar stopte de productie in 1973. Toen waren er 1.170 coupés en 125 Spyders gebouwd. De Ghibli werd opgevolgd door zowel de Khamsin als de Bora. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De naam Ghibli heeft in de geschiedenis van Maserati drie verschillende modellen gesierd. De eerste daarvan verscheen in 1967. Dat was een mooie en vlotte grand tourer met ook een (kleine) achterbank. Na de toevoeging van een Spyder in 1969 en een sportieve SS-uitvoering in hetzelfde jaar stopte de productie in 1973. Toen waren er 1.170 coupés en 125 Spyders gebouwd. De Ghibli werd opgevolgd door zowel de Khamsin als de Bora.
Biturbo-evolutie
In 1992 keerde de naam Ghibli terug op een compact tweedeursmodel: de opvolger van de Biturbo. De Ghibli nam veel niet-technische zaken van die auto over. De Ghibli leek dan ook nog erg op de Biturbo, maar nam wel ook een nieuwe designtaal aan die kort daarna werd overgenomen door de Quattroporte. De V6-motoren met dubbele turbo van de Ghibli waren geüpdatete versies van de motoren uit de Biturbo. Deze Ghibli hield het vol tot 1998, om dan opgevolgd te worden door de 3200 GT, die qua concept dichter bij de oorspronkelijke Ghibli zat.
Kleine broertje
In 2013 keerde de naam Ghibli opnieuw terug in het modellenaanbod van Maserati. Deze keer is de auto nog nadrukkelijker het kleine broertje van de in hetzelfde jaar geïntroduceerde Quattroporte, waar hij ook erg op lijkt. In directe zin is de Ghibli de opvolger van de sedanversies van de Biturbo, die nooit een opvolger hadden gekregen. Met de Ghibli als het nieuwe ‘instapmodel’ wist Maserati haar verkopen te verhogen. Voor 2018 werd de Ghibli nog subtiel gefacelift.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 2.979 cm³ |
Max. vermogen | 257 kW (350 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 500 Nm |
Bij | 4.500 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,7 m |
Vermogensrange | 202 tot 426 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | juli 2013 |
Laatste facelift | augustus 2017 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 130.200 |
Bijzonderheden | De Ghibli is er alleen met V6-motoren. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 235/50 R18 |
L x B x H | 4.971 x 1.945 x 1.461 mm |
Wielbasis | 2.998 mm |
Massa leeg | 1.710 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 500 l |
Tankinhoud | 80 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 10,5 l/100km |
CO₂-emissie | 238 g/km |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 5,5 s |
Topsnelheid | 267 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng