De Infiniti QX70 begon zijn leven in 2003 als de FX. De auto is een vroege crossover. Hij mag dan een wat hogere, SUV-achtige carrosserie hebben, de auto was vooral bedoeld als sportieve auto. Hij werd dan ook gebouwd op het platform van de Nissan 370Z. De FX was de opvolger van de Infiniti QX4, maar dat was nog een traditionele terreinwagen met extra luxe aan boord. Ook was de FX niet langer een Nissan-model met andere logo’s, maar een volledig merkeigen model. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Infiniti QX70 begon zijn leven in 2003 als de FX. De auto is een vroege crossover. Hij mag dan een wat hogere, SUV-achtige carrosserie hebben, de auto was vooral bedoeld als sportieve auto. Hij werd dan ook gebouwd op het platform van de Nissan 370Z. De FX was de opvolger van de Infiniti QX4, maar dat was nog een traditionele terreinwagen met extra luxe aan boord. Ook was de FX niet langer een Nissan-model met andere logo’s, maar een volledig merkeigen model.
Populair
De FX was leverbaar als FX35 en FX45, wat verwijst naar de inhoud van de beschikbare motoren, een V6 en een V8. Zoals aan het motorenaanbod al is te zien was de auto vooral voor de Amerikaanse markt bedoeld, maar toch wist de auto ook in Europa nog wel redelijke verkopen neer te zetten. Opvallend genoeg is het in ons land net zo goed een relatief populair model via de grijze import.
Naamswijziging
In 2008 was het tijd voor de tweede generatie FX, een evolutie van het eerste model. Leverbaar als FX35 en FX50, maar speciaal voor Europa werden nu ook een FX37 en FX30d toegevoegd. In beide gevallen ging het nog steeds om V6-motoren. Bij de modeljaarupdate van 2013 wijzigde de typenaam van de FX naar QX70 om zo meer op één lijn te liggen met de andere Infiniti-modellen. Het getal verwees niet langer naar de motor. In 2017 ging de QX70 uit productie en opvolgers QX50 en QX60 kwamen niet meer naar Europa.
Technisch
Motortype | benzine, V6 |
Cilinderinhoud | 3.696 cm³ |
Max. vermogen | 235 kW (320 pk) |
Bij | 7.000 tpm |
Max. koppel | 360 Nm |
Bij | 5.200 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,2 m |
Vermogensrange | 235 tot 287 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | januari 2009 |
Laatste facelift | 2013 |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 115.100 |
Bijzonderheden | Het vlaggenschip van Infiniti is nu louter leverbaar met benzinemotoren, een V6 of een V8 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/40 R20 |
L x B x H | 4.865 x 1.925 x 1.680 mm |
Wielbasis | 2.885 mm |
Massa leeg | 2.012 kg |
Max. aanh. gew. | 2.000 kg |
Inh. bag. ruimte. | 410 l |
Tankinhoud | 90 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,1 l/100km |
CO₂-emissie | 282 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,8 s |
Topsnelheid | 233 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng