achtergrondafbeelding

Autozoeker

Hyundai I20 coupe

De Hyundai i20 werd geïntroduceerd in 2011 als de opvolger van de Getz, maar was wel iets groter dan zijn voorganger. De eerste generatie Hyundai i20 was volledig werd ontwikkeld door de Europese afdeling van Hyundai, wat resulteerde in een auto die specifiek was afgestemd op de behoeften en smaak van Europese consumenten. Zowel qua uitstraling als kwalitatief zette het model een duidelijke stap vooruit. De i20 werd aangeboden in zowel drie- als vijfdeurs uitvoeringen, waardoor er keuze was voor verschillende kopers. Waar de Getz nog duidelijk een model in het A-segment was, zette de eerste Hyundai i20 al voorzichtige stappen richting het grotere B-segment. Lees verder

Hyundai I20 coupe uitvoeringen

Bovag logo
  • Klantbeoordeling 8,2
  • Altijd BOVAG Garantie
  • 10.500 aangesloten BOVAG garages
  • Heldere All-in prijzen

De Hyundai i20 werd geïntroduceerd in 2011 als de opvolger van de Getz, maar was wel iets groter dan zijn voorganger. De eerste generatie Hyundai i20 was volledig werd ontwikkeld door de Europese afdeling van Hyundai, wat resulteerde in een auto die specifiek was afgestemd op de behoeften en smaak van Europese consumenten. Zowel qua uitstraling als kwalitatief zette het model een duidelijke stap vooruit. De i20 werd aangeboden in zowel drie- als vijfdeurs uitvoeringen, waardoor er keuze was voor verschillende kopers. Waar de Getz nog duidelijk een model in het A-segment was, zette de eerste Hyundai i20 al voorzichtige stappen richting het grotere B-segment.

Nieuwe modellen voor Hyundai i20
Na een facelift in 2012, die enkele cosmetische veranderingen met zich meebracht, maakte de Hyundai i20 zich in 2014 op voor een nieuwe generatie. Deze nieuwe generatie was weer iets groter, waardoor de Hyundai i20 uitgroeide tot een volwaardige B-segment hatchback. Het opvallende was dat Hyundai vasthield aan een driedeursuitvoering, die als Hyundai i20 Coupé met een iets andere carrosserie in de markt werd gezet. Daarnaast introduceerde Hyundai in 2015 de i20 Active, een variant met stoere offroad-kenmerken. In 2018 onderging de Hyundai i20 een facelift, maar helaas betekende dit het einde van de Coupé-variant.

Derde generatie Hyundai i20
De derde generatie Hyundai i20, gelanceerd in 2020, behield het vertrouwde concept van de compacte hatchback, maar introduceerde een veel meer uitgesproken design. De opvallende, bijzonder gevormde achterlichten springen meteen in het oog en geven de auto een eigentijdse uitstraling. De Coupé keerde definitief niet terug, maar Hyundai bracht wel de sportieve i20 N op de markt, een sportievere en krachtigere versie van de i20. Helaas is de Hyundai i20 N uiteindelijk nooit officieel geleverd in Nederland. Het blijft voor ons bij een zuinige benzine- en mild hybrid-versie. In 2023 onderging de Hyundai i20 wederom een facelift, al zijn de wijzigingen subtiel.

Technisch

Motortype benzine, 3-cilinder lijn
Cilinderinhoud 998 cm³
Max. vermogen 88 kW (120 pk)
Bij 6.000 tpm
Max. koppel 171 Nm
Bij 1.500 tpm
Aandrijving voorwielen
Remmen v/a gev. schijven/schijven
Draaicirkel 10,2 m
Vermogensrange 55 tot 88 kW

Algemeen

Transmissie 6MT
Carrosserietype 3-drs. hatchback
Euro NCAP 4 sterren
Marktintroductie april 2015
Laatste facelift n.v.t.
Garantie 5 jaar
Vanafprijs € 14.895
Bijzonderheden De i20 Coupé is technisch gelijk aan de i20 5-deurs, maar oogt door de aflopende daklijn sportiever.

Afmetingen/gewichten

L x B x H 4.045 x 1.730 x 1.449 mm
Wielbasis 2.570 mm
Massa leeg 1.040 kg
Max. aanh. gew. 1.000 kg
Inh. bag. ruimte. 336 l
Tankinhoud 40 l

Verbruik

Verbr. gecomb. 4,3 l/100km
CO₂-emissie 112 g/km
Energielabel C

Prestaties

Acc. 0-100 km/u 10,8 s
Topsnelheid 186 km/u