De naam Jazz heeft in het verleden op verschillende Honda-voertuigen gezeten. De naam verscheen voor het eerst in 1981, voor de Europese versie van de Honda City. Hier mocht Honda de naam Jazz namelijk niet voeren, omdat Opel daar nog de rechten op had. Nadat de productie van de Jazz in 1986 stopte, keerde de naam in 1993 terug. Deze keer op de Japanse driedeursversie van wat bij ons de Opel Frontera Sport was. In 1986 en 2002 werd de naam Jazz ook nog even gebruikt voor scootermodellen. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De naam Jazz heeft in het verleden op verschillende Honda-voertuigen gezeten. De naam verscheen voor het eerst in 1981, voor de Europese versie van de Honda City. Hier mocht Honda de naam Jazz namelijk niet voeren, omdat Opel daar nog de rechten op had. Nadat de productie van de Jazz in 1986 stopte, keerde de naam in 1993 terug. Deze keer op de Japanse driedeursversie van wat bij ons de Opel Frontera Sport was. In 1986 en 2002 werd de naam Jazz ook nog even gebruikt voor scootermodellen.
De Jazz van nu
De huidige Jazz-typenaam kennen we sinds 2001. Deze keer hoort de naam bij een compacte hatchback die in sommige delen van de wereld als Fit door het leven gaat. De eerste generatie werd in 2007 afgelost door de tweede, die het op zijn beurt tot en met 2014 volhield. Na de derde generatie zijn we ondertussen al weer aan de vierde toe, die in 2020 op de markt kwam.
Nieuw platform
Qua concept is de auto niet veranderd ten opzichte van 2001, maar de auto voldoet nu wel weer aan alle moderne eisen. De Jazz is er voortaan alleen nog als hybride en deelt zijn techniek alleen nog met de City, een compact sedanmodel dat niet in Europa wordt geleverd.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder |
Cilinderinhoud | 1.498 cm³ |
Bij | 5.500 tpm |
Bij | 4.500 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,1 m |
Vermogensrange | alleen 80 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 80 kW/109 pk |
Systeemkoppel | 253 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 9,4 s |
Topsnelheid | 175 km/u |
Algemeen
Transmissie | CVT |
Carrosserietype | 5-drs. hatchback |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | april 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 24.430 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 185/60 R15 |
L x B x H | 4.044 x 1.814 x 1.526 mm |
Wielbasis | 2.517 mm |
Massa leeg | 1.300 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 304 l |
Tankinhoud | 40 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 4,5 l/100km |
CO₂-emissie | 102 g/km |
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng