Ford wil nu serieus werk gaan maken van volledig elektrisch aangedreven modellen. In 2011 kwam men al wel met de Ford Focus Electric en later met plug-in hybrideversies van de Ford C-Max, maar echt populair werden die modellen nooit. Het ‘eerste’ model dat nu voor serieuze verkopen moet gaan zorgen, is de Ford Mustang Mach-E. Deze auto moet het in het bijzonder gaan opnemen tegen de Tesla Model Y. Sinds de laatste update heeft de Ford Mustang Mach-E afhankelijk van de uitvoering een trekgewicht van tot 1.500 kg. Dat kan niet iedere elektrische auto bieden! Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
Ford wil nu serieus werk gaan maken van volledig elektrisch aangedreven modellen. In 2011 kwam men al wel met de Ford Focus Electric en later met plug-in hybrideversies van de Ford C-Max, maar echt populair werden die modellen nooit. Het ‘eerste’ model dat nu voor serieuze verkopen moet gaan zorgen, is de Ford Mustang Mach-E. Deze auto moet het in het bijzonder gaan opnemen tegen de Tesla Model Y. Sinds de laatste update heeft de Ford Mustang Mach-E afhankelijk van de uitvoering een trekgewicht van tot 1.500 kg. Dat kan niet iedere elektrische auto bieden!
Ford Mustang-invloeden
Hoewel het elektrische model een compacte ‘crossover’ is, heeft men wel zo veel mogelijk verwijzingen naar de Mustang toegevoegd. Zoals de naam, die zowel verwijst naar de Mustang-lijn in het algemeen als naar de Mach 1- en 2-modellen uit de jaren ’60 en ’70 en de Mach 3 conceptcar uit de jaren ’90. Ook in het uiterlijk van de Mach-E zitten veel verwijzingen naar de Ford Mustang uit 2016.
Ford Mustang-waardige prestaties
De Mustang Mach-E mag dan volledig elektrisch zijn, de auto moet wel een Mustang-waardige rijervaring bieden. Zo zijn er uitvoeringen met ruim 400 pk en de 100 km/u wordt dan bereikt in een respectabele tijd van minder dan vijf seconden. Overigens heeft Ford grootse elektrificatieplannen. Al in 2022 moeten er meer dan veertig geëlektrificeerde modellen op de markt zijn, waarvan 16 volledig elektrisch.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 75,7 kWh |
Aandrijving | achterwielen (optie: 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,6 m |
Actieradius | 470 km |
Laadtijd bij 220V | 5:40 uur |
Vermogensrange | 198 tot 358 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 198 kW (269 pk) |
Systeemkoppel | 430 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 7,3 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | februari 2021 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 53.900 |
Bijzonderheden | Ondanks de extra elektromotor levert de 4WD-versie hetzelfde systeemvermogen. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 225/60 R18 |
L x B x H | 4.713 x 1.881 x 1.625 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Massa leeg | 1.869 kg |
Max. aanh. gew. | 750 kg |
Inh. bag. ruimte. | 483 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng