Ford wil nu serieus werk gaan maken van volledig elektrisch aangedreven modellen. In 2011 kwam men al wel met de Focus Electric en later met plug-in hybrideversies van de C-Max, maar echt populair werden die modellen nooit. Het ‘eerste’ model dat nu voor serieuze verkopen moet gaan zorgen, is de Mustang Mach-E. Deze auto moet het in het bijzonder gaan opnemen tegen de Tesla Model Y. Lees verder



Ford wil nu serieus werk gaan maken van volledig elektrisch aangedreven modellen. In 2011 kwam men al wel met de Focus Electric en later met plug-in hybrideversies van de C-Max, maar echt populair werden die modellen nooit. Het ‘eerste’ model dat nu voor serieuze verkopen moet gaan zorgen, is de Mustang Mach-E. Deze auto moet het in het bijzonder gaan opnemen tegen de Tesla Model Y.
Mustang-invloeden
Hoewel het elektrische model een compacte ‘crossover’ is, heeft men wel zo veel mogelijk verwijzingen naar de Mustang toegevoegd. Zoals de naam, die zowel verwijst naar de Mustang-lijn in het algemeen als naar de Mach 1- en 2-modellen uit de jaren ’60 en ’70 en de Mach 3 conceptcar uit de jaren ’90. Ook in het uiterlijk van de Mach-E zitten veel verwijzingen naar de huidige Mustang uit 2016.
Mustang-waardige prestaties
De Mustang Mach-E mag dan volledig elektrisch zijn, de auto moet wel een Mustang-waardige rijervaring bieden. Zo zijn er uitvoeringen met ruim 400 pk en de 100 km/h wordt dan bereikt in een respectabele tijd van minder dan vijf seconden. Overigens heeft Ford grootse elektrificatieplannen. Al in 2022 moeten er meer dan veertig geëlektrificeerde modellen op de markt zijn, waarvan 16 volledig elektrisch.
Technisch
Motortype | elektrisch |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 75,7 kWh |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 11,6 m |
Actieradius | 450 km |
Laadtijd bij 220V | 7:30 uur |
Vermogensrange | 190 tot 342 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 190 kW (258 pk) |
Systeemkoppel | 415 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 8,0 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Algemeen
Transmissie | vaste overbrenging |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | 5 sterren |
Marktintroductie | eind 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 49.925 |
Bijzonderheden | Met de Mustang Mach-E trapt Ford een ambitieus elektrificatieproject af. |
Afmetingen/gewichten
L x B x H | 4.712 x 1.881 x 1.597 mm |
Wielbasis | 2.970 mm |
Massa leeg | 2.000 kg |
Max. aanh. gew. | 750 kg |
Inh. bag. ruimte. | 502 l |
Verbruik
Energielabel | A |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng