In 2019 presenteerde Ferrari de SF90 Stradale. De auto vult het gat op tussen de 812 Superfast en de LaFerrari, maar nu die laatste niet meer in productie is wordt de SF90 in feite het nieuwe vlaggenschip van het merk. De SF90 is ook een primeur voor het merk: het is het allereerste plug-in hybridemodel van de Italiaanse sportwagenfabrikant. De typenaam deelt hij met de Formule 1-wagen voor seizoen 2019, waarbij de 90 verwijst naar het aantal jaar dat het Scuderia Ferrari-raceteam in de autosport actief is. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2019 presenteerde Ferrari de SF90 Stradale. De auto vult het gat op tussen de 812 Superfast en de LaFerrari, maar nu die laatste niet meer in productie is wordt de SF90 in feite het nieuwe vlaggenschip van het merk. De SF90 is ook een primeur voor het merk: het is het allereerste plug-in hybridemodel van de Italiaanse sportwagenfabrikant. De typenaam deelt hij met de Formule 1-wagen voor seizoen 2019, waarbij de 90 verwijst naar het aantal jaar dat het Scuderia Ferrari-raceteam in de autosport actief is.
Plug-in hybride
De basis van de aandrijflijn wordt nog altijd gevormd door een krachtige verbrandingsmotor. Dat is een doorontwikkelde versie van de 4.0-liter V8 die is te vinden in de 488 Pista en opvolger F8 Tributo. Deze krachtbron wordt ondersteund door maar liefst drie elektromotoren, twee bij de voorwielen en eentje tussen de verbrandingsmotor en transmissie in. Deze lay-out is gebaseerd op die van de SF90 Formule 1-wagen.
Achteruit?
De prestaties liegen er niet om: van 0 naar 100 km/u in 2,5 seconden en een topsnelheid van 340 km/u. Er is ook een volledig elektrische rijmodus en dan ligt de topsnelheid op 135 km/u, met een actieradius van 25 km. Om die te halen moet het natuurlijk wel wat rustiger aan. Opvallend: de nieuwe achttrapsautomaat met dubbele koppeling heeft geen achteruitversnelling. Het achteruitrijden wordt overgenomen door de twee elektromotoren op de voorwielen. Sinds 2020 is er ook een SF90 Spider, een cabrioversie met vrijwel identieke specificaties.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 3.990 cm³ |
Bij | 7.500 tpm |
Bij | 6.000 tpm |
Accu | lithium-ion |
Capaciteit | 7,9 kWh |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | alleen 735 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 735 kW (1.000 pk) |
Systeemkoppel | 800 Nm |
Elek. actieradius | 25 km |
Acc. 0-100 km/u | 2,5 s |
Topsnelheid | 340 km/u |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | maart 2020 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 2 jaar |
Vanafprijs | € 448.326 |
Bijzonderheden | De SF90 Stradale is de eerste plug-in hybride van Ferrari ooit. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 255/35 ZR20 / 315/30 ZR20 |
L x B x H | 4.710 x 1.972 x 1.186 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Massa leeg | 1.570 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 74 l |
Tankinhoud | 68 l |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng