In 2017 kreeg de Ferrari F12berlinetta opvolging in de vorm van de 812 Superfast. Nu in de 2018 de laatste LaFerrari is gebouwd, is de 812 Superfast het nieuwe topmodel van het merk. De 812 doet verrassend weinig voor de LaFerrari onder: met een vermogen van 800 pk en een 0-100-tijd van 2,9 seconden is het op de LaFerrari na de krachtigste en snelste productie-Ferrari ooit. De motor is zelfs de krachtigste natuurlijk aangezogen motor in een productieauto in het algemeen. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2017 kreeg de Ferrari F12berlinetta opvolging in de vorm van de 812 Superfast. Nu in de 2018 de laatste LaFerrari is gebouwd, is de 812 Superfast het nieuwe topmodel van het merk. De 812 doet verrassend weinig voor de LaFerrari onder: met een vermogen van 800 pk en een 0-100-tijd van 2,9 seconden is het op de LaFerrari na de krachtigste en snelste productie-Ferrari ooit. De motor is zelfs de krachtigste natuurlijk aangezogen motor in een productieauto in het algemeen.
Verleden
De 812 Superfast heeft meerdere verwijzingen naar het verleden. Zo kennen we de typenaam van de 500 Superfast uit de jaren ’60. Verder zou de hoge achterkant van de auto moeten verwijzen naar de 365 GTB/4 Daytona. De inspiratie voor het interieur haalde men echter uit het recentere verleden: hier verwijst de auto naar voorganger F12 en de LaFerrari.
Geen hybride
Ondanks de goede ervaringen met turbo- en hybridetechniek bij eerdere modellen, heeft het merk die nadrukkelijk uit de 812 Superfast gehouden. Om het verleden in ere te houden wil men de 812 namelijk bouwen volgens het klassieke recept: een berlinetta met een natuurlijk aangezogen V12 motor voorin, met achterwielaandrijving
Technisch
Motortype | benzine, V12 |
Cilinderinhoud | 6.496 cm³ |
Max. vermogen | 588 kW (800 pk) |
Bij | 8.500 tpm |
Max. koppel | 718 Nm |
Bij | 7.000 tpm |
Aandrijving | achterwielen |
Remmen v/a | gev. schijven |
Vermogensrange | alleen 588 kW |
Algemeen
Transmissie | 7AT |
Carrosserietype | 2-drs. coupé |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | april 2017 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 393.400 |
Bijzonderheden | De V12 in de 812 is de krachtigste atmosferische motor die ooit in een productiemodel geleverd is. De 812 is er ook als open GTS. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 275/35 ZR20 / 315/35 ZR20 |
L x B x H | 4.657 x 1.971 x 1.276 mm |
Wielbasis | 2.720 mm |
Massa leeg | 1.525 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 250 l |
Tankinhoud | 92 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 14,9 l/100km |
CO₂-emissie | 340 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 2,9 s |
Topsnelheid | 340 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng