De Escalade is Cadillacs langstlopende model. De eerste generatie kwam in 1998 op de markt en was eigenlijk een extra luxe GMC Yukon met andere logo’s. De tweede generatie uit 2001 was nog steeds technisch gebaseerd op de andere grote GM-SUV’s, maar kreeg deze keer gewoon een merkeigen uiterlijk mee. In de jaren die volgden groeide de auto uit tot het vlaggenschip van het merk. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Escalade is Cadillacs langstlopende model. De eerste generatie kwam in 1998 op de markt en was eigenlijk een extra luxe GMC Yukon met andere logo’s. De tweede generatie uit 2001 was nog steeds technisch gebaseerd op de andere grote GM-SUV’s, maar kreeg deze keer gewoon een merkeigen uiterlijk mee. In de jaren die volgden groeide de auto uit tot het vlaggenschip van het merk.
De grootste
De huidige generatie verscheen in 2015. Behalve in de lengte is dat Cadillacs grootste productiemodel ooit, een record dat voorheen op naam stond van de Cadillac Commercial Chassis (het model waar bijv. de Ghostbusters-ambulance op is gebaseerd). Waar de Escalade voorheen ook leverbaar was als vijfdeurs pick-up, de EXT, bleef een dergelijke variant voor het huidige model achterwege. De belangrijkste reden hiervoor is dat het model was gebaseerd op de Chevrolet Avalanche, die wegens te weinig verkopen geen opvolger kreeg.
Techniek
De Escalade wordt uitsluitend geleverd met 420 pk sterke 5.2-liter V8. De zestrapsautomaat werd al snel vervangen door een achttraps, standaard op alle uitvoeringen. De pick-upversie mag dan zijn komen te vervallen, een iets verlengde ESV-uitvoering is wederom van de partij. Na modeljaar 2020 verschijnt een nieuwe generatie Escalade, maar het lijkt erop dat die helaas niet meer naar Europa komt.
Technisch
Motortype | benzine, V8 |
Cilinderinhoud | 6.162 cm³ |
Max. vermogen | 313 kW (426 pk) |
Max. koppel | 621 Nm |
Bij | 4.100 tpm |
Aandrijving | 4WD |
Remmen v/a | gev. schijven |
Draaicirkel | 11,9 m |
Vermogensrange | alleen 313 kW |
Algemeen
Transmissie | 8AT |
Carrosserietype | 5-drs. SUV |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | juli 2015 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 3 jaar |
Vanafprijs | € 174.140 |
Bijzonderheden | Een van de grootste SUV's op de markt, maar je ziet ze weinig... |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 285/45 R22 |
L x B x H | 5.179 x 2.061 x 1.896 mm |
Wielbasis | 2.946 mm |
Massa leeg | 2.635 kg |
Max. aanh. gew. | 2.575 kg |
Inh. bag. ruimte. | 431 l |
Tankinhoud | 98 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 12,6 l/100km |
CO₂-emissie | 287 g/km |
Energielabel | G |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,7 s |
Topsnelheid | 180 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng