In 2008 presenteerde Abarth een eigen versie van de een jaar eerder verschenen Fiat 500. De 1,4-liter viercilinder onder het motorkapje leverde nu een vermogen van 133 pk. In uiterlijke zin werd de ietwat vrouwelijke 500 voorzien van stoere sportieve bumpers en velgen. Behalve de handgeschakelde vijfbak is ook een semi-automatische MTA-transmissie leverbaar. Later was de auto er ook als Cabrio. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
In 2008 presenteerde Abarth een eigen versie van de een jaar eerder verschenen Fiat 500. De 1,4-liter viercilinder onder het motorkapje leverde nu een vermogen van 133 pk. In uiterlijke zin werd de ietwat vrouwelijke 500 voorzien van stoere sportieve bumpers en velgen. Behalve de handgeschakelde vijfbak is ook een semi-automatische MTA-transmissie leverbaar. Later was de auto er ook als Cabrio.
Abarth 595
In 2012 werd het aanbod verder uitgebreid met de 595, leverbaar in vier uitvoeringen met 135 tot 178 pk. Daarmee was de Abarth 595 in sportiviteit de overtreffende trap van de reguliere Fiat 500. Naast de handgeschakelde versnellingsbak was de Abarth 595 ook leverbaar een MTA-transmissie.
Abarth 695
In de loop van tijd zijn ook verschillende 695-modellen geïntroduceerd, een soort ‘hardcore’-versies van de Abarth 500, die meer zijn gericht op circuitgebruik. De eerste daarvan was de 695 Tributo Ferrari in 2009, die in samenwerking met Ferrari-technici werd ontwikkeld. Vanaf 2011 is de 695 Competizione een nieuwe ‘vaste’ uitvoering in het aanbod. Nadat de 695 in 2020 even van de markt verdween, keerde hij in 2021 weer terug als gelimiteerde Esseesse.
Abarth gaat elektrisch: de Abarth 500e
De reguliere Abarth 500 bleef in productie tot en met 2016, om dan volledig te worden afgelost door de 595 en 695. Die verdwenen op hun beurt in 2022 uit het Nederlandse aanbod, maar zijn internationaal nog wel in productie. In 2023 kreeg de Abarth 500 een volledig elektrische opvolger in de vorm van de Abarth 500e. Jazeker, een Abarth-versie op basis van de inmiddels ook vernieuwde Fiat 500e. Vanwege het direct beschikbare vermogen en koppel van een elektromotor zou de elektrische Abarth 500e qua prestaties zijn benzinevoorgangers moeten overtreffen. Voor wie het kenmerkende Abarth-geluid niet wil missen, heeft Abarth een oplossing: de Engine Sound Generator! Een grote speaker onder de achterbumper zorgt dan voor een overtuigende Abarth-soundtrack.
Technisch
Motortype | benzine, 4-cilinder lijn |
Cilinderinhoud | 1.368 cm³ |
Max. vermogen | 132 kW (180 pk) |
Bij | 5.500 tpm |
Max. koppel | 250 Nm |
Bij | 3.000 tpm |
Aandrijving | voorwielen |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Draaicirkel | 10,7 m |
Vermogensrange | alleen 132 kW |
Algemeen
Transmissie | 5MT |
Carrosserietype | 3-drs. hatchback |
Euro NCAP | 3 sterren |
Marktintroductie | oktober 2021 |
Laatste facelift | N.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 43.265 |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 205/40 R17 |
L x B x H | 3.660 x 1.627 x 1.485 mm |
Wielbasis | 2.300 mm |
Massa leeg | 1.062 kg |
Max. aanh. gew. | N.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 185 l |
Tankinhoud | 35 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,3 l/100km |
CO₂-emissie | 156 g/km |
Prestaties
Acc. 0-100 km/u | 6,7 s |
Topsnelheid | 225 km/u |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng