Deze hilarische Renault Twingo’s zijn door kunstmatige intelligentie ontworpen
Bonne anniversaire
Ter gelegenheid van de dertigste verjaardag van de Twingo daagt Renault fans uit om met behulp van kunstmatige intelligentie een bizarre Twingo te ontwerpen. De Fransen gaan de opvallendste digitale creatie in het echt bouwen. Wij deden een poging…
Monsterhit
De Renault Twingo is de laatste tijd veel in het nieuws. Niet alleen vanwege zijn verjaardag, maar ook omdat de Franse stadsauto een prominente rol speelt in de nieuwe monsterhit van Shakira. In het nummer BZRP Music Sessions #53 – ja, zo heet het nummer echt – gaat de 45-jarige Colombiaanse zangeres in op de nieuwe relatie van haar ex-partner Gerard Piqué. “Ik was te hoog gegrepen voor jou, daarom ga je nu met iemand die hetzelfde als jij is. Je verruilde een Ferrari voor een Twingo.“ Piqué reageerde op een bijzondere wijze. Kort na de release van de plaat werd de oud-voetballer van FC Barcelona met een brede grijs achter het stuur van een splinternieuwe Twingo gespot. De gratis reclame zullen ze vast niet erg vinden bij Renault.
Chocolade
Een vermelding in een wereldhit had Renault waarschijnlijk niet in gedachten, toen ze plannen aan het maken waren om de dertigste verjaardag van de Twingo te vieren. Renault viert het feestje zelf met een showauto, die het publiek mag ontwerpen. Hoe gekker het ontwerp, hoe beter. Een vliegende Twingo, een onderzee-Twingo, een Twingo gemaakt van chocolade… het zijn enkele voorbeelden die Renault online heeft gezet ter inspiratie.
AI
Je hebt geen pen en papier nodig om mee te doen. Je moet met generatieve AI‑tools, zoals Midjourney, Stable Diffusion en Dall‑E aan de slag. Klinkt ingewikkeld, maar dat is het niet. Sterker nog, iedereen kan het. Je hoeft slechts een paar trefwoorden in de tikken en de tools doen vervolgens al het werk. Bijvoorbeeld “Renault Twingo van chocolade op de maan” of “Renault Twingo met vleugels”. Daarna genereren de tools zelf een afbeelding. Het enige wat je vervolgens moet doen is het werk plaatsen op social media, met de hashtag #ReinventTwingo. Tip: doe niet zoals ons en tik niet “Shakira in front of Renault Twingo” in. Daar weet kunstmatige intelligentie nog geen raad mee: