De Lexus LS is de oudste modellenlijn van het merk. Sterker nog: het is het eerste model dat het vrij jonge luxe submerk van Toyota op de markt bracht, in 1989 om precies te zijn. Al in 1991 werd een update doorgevoerd, maar de wijzigingen waren zeer beperkt. In 1994 stond de tweede generatie al weer klaar, maar dat was eigenlijk gewoon een écht faceliftmodel van de eerste generatie. Lees verder
- Klantbeoordeling 8,2
- Altijd BOVAG Garantie
- 10.500 aangesloten BOVAG garages
- Heldere All-in prijzen
De Lexus LS is de oudste modellenlijn van het merk. Sterker nog: het is het eerste model dat het vrij jonge luxe submerk van Toyota op de markt bracht, in 1989 om precies te zijn. Al in 1991 werd een update doorgevoerd, maar de wijzigingen waren zeer beperkt. In 1994 stond de tweede generatie al weer klaar, maar dat was eigenlijk gewoon een écht faceliftmodel van de eerste generatie.
Volwaardig vlaggenschip
Na echt nieuwe generaties in 2000 en 2006 was het in 2017 tijd voor de vijfde en huidige generatie van de LS, die zich in de loop der jaren heeft bewezen als volwaardig vlaggenschip en serieuze concurrent voor de gevestigde Duitse orde van toplimo’s. Alleen in Europa blijven de verkopen wat achter ten opzichte van de concurrentie. Aan de auto ligt het niet, want al vanaf het allereerste model maakt de LS indruk met zijn zeer goede kwaliteit. Het model heeft Lexus goed op de kaart gezet in het luxesegment.
Alleen 500h
Eind 2018 is de nieuwe LS dan ook eindelijk naar Europa en dus Nederland gekomen. Hier wordt de auto alleen geleverd als de LS500h, met 3.5-liter V6 en twee elektromotoren. Samen goed voor een systeemvermogen van 359 pk. Minder krachtig dan het vorige model dus, maar wel sneller.
Technisch
Motortype | benzine-elektrisch, V6 |
Cilinderinhoud | 3.456 cm³ |
Bij | 6.600 tpm |
Bij | 5.100 tpm |
Aandrijving | achterwielen (optie 4WD) |
Remmen v/a | gev. schijven/schijven |
Vermogensrange | 264 tot 307 kW |
Prestaties
Systeemvermogen | 264 kW (359 pk) |
Systeemkoppel | 600 Nm |
Acc. 0-100 km/u | 5,4 s |
Topsnelheid | 250 km/u |
Algemeen
Transmissie | 10AT |
Carrosserietype | 4-drs. sedan |
Euro NCAP | niet getest |
Marktintroductie | januari 2018 |
Laatste facelift | n.v.t. |
Garantie | 5 jaar |
Vanafprijs | € 117.495 |
Bijzonderheden | In tegenstelling tot de vorige LS is het nieuwe model niet leverbaar met verlengde wielbasis. |
Afmetingen/gewichten
Bandenmaat | 245/45 R20 |
L x B x H | 5.235 x 1.900 x 1.450 mm |
Wielbasis | 3.125 mm |
Massa leeg | 2.165 kg |
Max. aanh. gew. | n.v.t. kg |
Inh. bag. ruimte. | 430 l |
Tankinhoud | 82 l |
Verbruik
Verbr. gecomb. | 6,2 l/100km |
CO₂-emissie | 141 g/km |
Energielabel | B |
Alle automerken
Selecteer een merk voor meer informatie, modellen en alle nieuwsberichten
-
Abarth
-
Aiways
-
Alfa Romeo
-
Alpine
-
Aston Martin
-
Audi
-
Bentley
-
BMW
-
Bugatti
-
BYD
-
Cadillac
-
Caterham
-
Chevrolet
-
Citroën
-
Cupra
-
Dacia
-
Donkervoort
-
DS
-
Ferrari
-
Fiat
-
Fisker
-
Ford
-
Honda
-
Hongqi
-
Hyundai
-
Ineos
-
Infiniti
-
Isuzu
-
Iveco
-
Jaguar
-
Jeep
-
KG Mobility
-
Kia
-
Lamborghini
-
Lancia
-
Land Rover
-
Lexus
-
Lightyear
-
Lotus
-
Lucid
-
Lynk & Co
-
Maserati
-
Mazda
-
McLaren
-
Mercedes-Benz
-
MG
-
Micro Mobility Systems
-
MINI
-
Mitsubishi
-
Morgan
-
NIO
-
Nissan
-
Opel
-
Peugeot
-
Polestar
-
Porsche
-
Renault
-
Rolls-Royce
-
SEAT
-
Skoda
-
Smart
-
SsangYong
-
Subaru
-
Suzuki
-
Tesla
-
Toyota
-
TVR
-
VinFast
-
Volkswagen
-
Volvo
-
XPeng