Nieuwe Opel Insignia is verkoopklapper
Al meer dan 50.000 orders
Opel heeft tot nu toe al meer dan 50.000 orders voor de nieuwe Insignia ontvangen. Best knap, aangezien de orderboeken van de Insignia Grand Sport en Insignia Sports Tourer pas sinds medio februari geopend zijn.
Kopers willen alles
Opel komt ook met wat feitjes over wat klanten nu precies kopen. Bijna negen van de tien Europese klanten vinken Navi 900 IntelliLink aan in de optielijst. Volgens Opel is dit in Nederland zelfs 99 procent. Daarnaast kiest 70 procent van de kopers voor de AGR-gecertificeerde voorstoelen. In Nederland gaat dit om 75 procent. De IntelliLux LED-matrixkoplampen verschijnen op 63 procent van de aangeschafte Insignia’s. Kortom: kopers bestellen de Insignia met aardig wat opties. Volgens kiest 60 procent van de kopers voor de rijker uitgeruste uitvoeringen, omdat dan veel innovatieve opties standaard zijn. In Nederland is dit percentage wat hoger: 90 procent.
Modelfamilie
De Insignia-familie bestaat momenteel uit twee varianten; de Grand Sport (vijfdeurs hatchback) en Sports Tourer (stationwagon). Opel breidt het programma nog uit met een Insignia Country Tourer op basis van de Sports Tourer. Dit is een wat avontuurlijker vormgegeven Insignia. De Insignia GSi met 260 pk vormt het huidige topmodel. Opel levert de GSi alleen als Grand Sport.