Extra ruige Ford Transit ‘Trail’ houdt van modder
Niets houdt de bestelbus niet meer tegen.
De Ford Transit en Transit Custom hebben voortaan geen asfalt meer nodig. De twee bussen zijn binnenkort ook leverbaar als robuuste Trail-uitvoering.
Sperdifferentieel
Een modderige bouwplaats houdt de Transit voortaan niet meer tegen. De Transit en Transit Custom zijn als Trail-uitvoering standaard uitgerust met een door Quaife ontwikkeld mechanisch sperdifferentieel. Dit brengt automatisch het motorkoppel over naar het wiel met de meeste grip, waardoor de bussen ook op onverharde paden en ongelijk terrein hun mannetje staan.
Bescherming
Ford heeft de Trail-versie van extra beschermpanelen voorzien. Zo zitten er extra beschermpanelen langs de onderrand van de bumpers en zijkant van de carrosserie. De grille van de Trail-uitvoering lijkt haast van de Ford Ranger Raptor te zijn geplukt. De merknaam van de Amerikaanse autofabrikant pronkt in grote matzwarte letter op de grille, net zoals bij de stoere pick-up van Ford. Lichtmetalen wielen en Trail-logo’s op de voorportieren maken het ruige uiterlijk helemaal af.
Interieur Ford Transit Trail
Ook het interieur van de Transit is voor de Trail-uitvoering aangepakt. De stoelbekleding is standaard van leer en is extra duurzaam en eenvoudig schoon te maken. Airconditioning behoort tot de standaarduitrusting, evenals een verwarmde Quickclear-voorruit, elektrisch inklapbare buitenspiegels en automatische verlichting.
130 pk
Een 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor met een vermogen van 130 pk en 360 Nm koppel zorgt voor de aandrijving van zowel de Transit Trail als de Transit Custom Trail. De bussen zijn nu bij de dealer te bestellen en de eerste exemplaren worden aan het eind van de zomer geleverd.