Land Rover bouwt 25 hagelnieuwe ‘oude’ Defenders
Met 405 pk en een kek kleurtje
Land Rover Classic gaat 25 oude Defenders omtoveren tot exclusieve, door vele expedities geïnspireerde Classic Defender Works V8 Trophy II. Het model is een eerbetoon aan de wereldwijde offroad- en ontdekkingsexpedities waaraan het merk de afgelopen decennia heeft deelgenomen.
Defender Works V8 Trophy II
Maak kennis met de classic Land Rover Defender Works V8 Trophy II. Rolt lekker van de tong, hè? Het is feite een nieuwe, oude Defender. De Classic Defender Works V8 Trophy II is namelijk gebaseerd op de Defender van modeljaar 2012 tot 2016. 25 exemplaren worden door Land Rover Classic gestript en weer met de hand opgebouwd.
23 locaties
Het exterieur is voorzien van een zwart-wit camouflagepatroon, ontwikkeld door het designteam van Land Rover Special Vehicles. In het camouflagepatroon zijn 23 locaties te vinden van de vele expedities waaraan Land Rover de afgelopen 70 jaar heeft deelgenomen. Daartoe behoren zowel historische offroad-wedstrijden als recente expedities in regio’s van Zuid-Afrika tot Laos en Peru.
Denk niet wit, denk niet…
De carrosserie is uitgevoerd in Fuji White, met een contrasterend Narvik Black dak en Gloss Black exterieurelementen. Ook alle klinknagels, schroeven en luchtroosters hebben een lik zwarte of witte verf gekregen. De 18-inch lichtmetalen Gloss Black Sawtooth velgen maken het exterieur compleet. Aan de voorzijde biedt een ‘A’-frame met een geïntegreerde lier bescherming aan de grille. De motorkap is uitgevoerd in Satin Black om reflectie van fel zonlicht te voorkomen. Daarnaast zorgt de 1,27 meter brede led-lichtbalk voor goed zicht in het donker.
Dik 400 pk
De Classic Defender Works V8 Trophy II wordt aangedreven door de 5,0-liter V8 benzinemotor met 405 pk en 515 Nm koppel. Het vermogen wordt via een achttraps ZF-automaat naar de voor- en achteras gestuurd. Haast alle oude onderdelen van de Defender maken plaats voor nieuw, sterker en moderner spul. Denk aan sterkere wielophanging, verbeteringen aan de besturing en een krachtiger remsysteem. De Classic Defender Works V8 Trophy II is er in drie smaken: 90 en110 Station Wagon en ook als 110 Double Cab Pick-Up. Van de 25 exemplaren bouwt Land Rover Classic slechts vijf stuks van de Double Cab Pick-Up, terwijl de overige twintig gelijk worden verdeeld over de 90 en 110 Station Wagon.
Interieur
Ook het interieur is voorzien van nieuwe spulletjes, zoals Recaro-sportstoelen in zwart-wit Windsor-leder met contrasterende stiknaden en lederen bekleding die zich uitstrekt over het dashboard, de portieren en de hemelbekleding. Alles is met de hand afgewerkt. Er is ook een modern infotainmentsysteem, iets wat je in een oude Defender absoluut niet kreeg.
Klokje
Met de Classic Defender Works V8 Trophy II ontvangt de gelukkige eigenaar niet alleen een unieke Land Rover, maar ook een uitnodiging om deel te nemen aan de tweede exclusieve, driedaagse Land Rover Trophy. Kopers krijgen daarnaast ook een Elliot Brown-horloge met hetzelfde camouflagedesign als de Defender.
Prijzen
De Classic Defender Works V8 Trophy II als 90 & 110 Station Wagon en 110 Double Cab Pick-Up is per direct te bestellen bij Land Rover Classic. De prijs is op aanvraag, maar ga er vanuit dat het ergens boven de 200.000 euro ligt.