
Ford Mustang Bullitt blijft zeer exclusief in Nederland
Dit moet de Mustang Bullitt kosten
![]() |
Door Bart Oostvogels. Mede-hoofdredacteur AutoRAI.nl en MotorRAI.nl. In de wieg gelegd als automotive journalist. Een échte nieuwsjager en liefhebber van auto’s én motoren. Hoe lichter, hoe beter! Als het maar wielen heeft. |

De Ford Mustang Bullitt blijft een zeer exclusieve verschijning in Nederland. Er komt slechts één exemplaar naar Nederland en die auto komt in handen van de Nederlandse importeur.
2019-allocatie
“De 2019-allocatie voor Europa op de Mustang Bullitt is inmiddels vergeven. Wij krijgen er één. Dat wordt de enige officieel geleverde Nederlandse 2019 Bullitt”, aldus de woordvoerder van Ford Nederland. “Een prijs kunnen we ook noemen: 117.845 euro.”
50ste verjaardag
De Ford Mustang Bullitt is ontwikkeld ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van de legendarische film Bullitt. Deze film ken je misschien wel van de 10 minuten lange achtervolging waarbij hoofdrolspeler Steve McQueen achter het stuur van een ’68 Mustang GT Fastback twee huurmoordenaars achtervolgt door de straten van San Francisco.
Open Air Induction System
Ford heeft serieus werk gemaakt om van de 1.818 kilogram zware Mustang Bullitt iets speciaals te maken. Zo heeft de 5,0-liter V8-motor een Open Air Induction System en allerlei andere aanpassingen. Hierdoor is het vermogen toegenomen tot 460 pk (338 kW) in combinatie met 529 Nm koppel. Ford koppelt de achtpitter aan een handgeschakelde zesbak die automatisch tussengas geeft bij terugschakelen. Een actief kleppensysteem in de uitlaat versterkt de kenmerkende roffel van de V8-motor. De 0-100-sprint duurt slechts 4,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 263 km/u.
MagneRide-dempingssysteem
Ford levert optioneel een MagneRide-dempingssysteem waarbij vloeistof in de demper elektronisch kan worden gestimuleerd voor een hogere of lagere dempingsweerstand, afhankelijk van de rijomstandigheden.
Makkelijk herkenbaar
De Mustang Bullitt herkennen is niet heel moeilijk. Ford geeft het model een zwarte grille zonder logo, rode Brembo-remklauwen, speciale 19-inch Torq Thrust-wielen, een rond ‘Bullitt-logo’ aan de achterzijde, een schakelpook met witte pookknop in de stijl van een biljartbal (knipoog naar Mustang Bullitt uit 1968), Recaro-stoelen (sportstoelen optioneel) en een genummerde badge in plaats van het traditionele Mustang-logo aan de passagierszijde op het dashboard. Om het af te maken heeft de Bullitt ook nog een 1.000 watt B&O-audiosysteem en een volledig digitaal 12-inch instrumentenpaneel.











